XP installatie problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

AlexC

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2009
Berichten
10
Hey

Ik krijg men windows xp maar niet terug geinstalleert, ik hoop dat iemand me hier wel kan helpen want ik heb zelf al zoveel opgezocht en uitgebrobeert maar zonder resultaat.

Gegevens Laptop:
Asus N10J-A2
Specs
GEEN CD-ROM STATION kan enkel met usb xp installeren.


Foutmelding:

Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
<windows-hoofdmap>\system32\hal.dll.
Installeer het bovengenoemde bestand opnieuw.

Kan iemand me hierbij helpen.

Dank bij voorbaat.

Mvg
Alex
 

Hey

Bedankt maar had ik al eens gevonden en ben er niets verder mee geraakt wegens de dingen die ze uitleggen via de herstelconsole is van een windows cd als je op R drukt enz maar ik kan geen windows cd gebruiken anders was het zo al opgelost denk ik.

Vandaar dat ik het er duidelijk bijzet dat ik geen cd-rom station heb en dat het moet opgelost raken via usb.

Hoop dat er andere een juist oplossing weten om het op te lossen;

Dank bij voorbaat.

Mvg
Alex
 
Wil je nou het probleem repareren of XP opnieuw installeren?
 
Wil je nou het probleem repareren of XP opnieuw installeren?

Hey

Ik kan geen van beide, vandaar men vraag hier. Mij maakt het niet uit repareren of nieuwe installatie als ik maar in windows geraak en alles werkt wat nu het geval niet is.

Heb zoals ik hier boven al zei verschillende dingen geprobeert maar zonder resultaat.

Hoop dat u me kan helpen.

Dank bij voorbaat.

Mvg
Alex
 
Dat XP via een USB-stick geinstalleerd wordt i.p.v. een CD mag niets uitmaken. De HAL.DLL is een file die gemaakt wordt bij de installatie van Windows en is een belangrijke schakel tussen de hardware en Windows. Vervangen van de HAL.DLL heeft dus geen nut.
Kijk hier maar eens : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/879015

Ik zou niet al te moeilijk doen met allemaal complexe herstel methoden en Windows gewoon opnieuw installeren, daar u daar toch al mee bezig was.
 
Dat XP via een USB-stick geinstalleerd wordt i.p.v. een CD mag niets uitmaken. De HAL.DLL is een file die gemaakt wordt bij de installatie van Windows en is een belangrijke schakel tussen de hardware en Windows. Vervangen van de HAL.DLL heeft dus geen nut.
Kijk hier maar eens : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/879015

Ik zou niet al te moeilijk doen met allemaal complexe herstel methoden en Windows gewoon opnieuw installeren, daar u daar toch al mee bezig was.

Hey srpchulp

Als ik op het forum ga lezen van de link die je gaf als ik het dan good begrijp wordt het hal.dll bestand gemaakt wanneer ik men windows usb stick maak dus is er daar iets mis. Als ik dan een nieuwe xp usb stick maak is het dan waarschijnlijk opgelost.

Wat is de makkelijkste en snelste manier om een nieuwe usb stick te maken? Want heb het ondertussen al wel op 4 verschillende manieren gedaan.

Dank bij voorbaat.

Mvg
Alex
 
Ik ben nu aan het proberen een nieuwe XP SP3 USB Stick te maken van men laatste nieuwe geslipstreamde versie.

Hoop dat het dan gaat lukken en anders weet ik het helemaal niet meer wat het probleem is. Heeft altijd perfect gewerkt tot op heden.

Mvg
Alex
 
Wat is de makkelijkste en snelste manier om een nieuwe usb stick te maken? Want heb het ondertussen al wel op 4 verschillende manieren gedaan.

Dank bij voorbaat.

Mvg
Alex[/QUOTE]

Helaas kan ik je niet vertellen wat de beste manier is om een bootable USB-stick met windows te maken is, daar ik daar geen ervaring mee heb. Wellicht dat de andere forumleden daar wel ervaring mee hebben?
 
Wat is de makkelijkste en snelste manier om een nieuwe usb stick te maken? Want heb het ondertussen al wel op 4 verschillende manieren gedaan.

Dank bij voorbaat.

Mvg
Alex

Helaas kan ik je niet vertellen wat de beste manier is om een bootable USB-stick met windows te maken is, daar ik daar geen ervaring mee heb. Wellicht dat de andere forumleden daar wel ervaring mee hebben?[/QUOTE]

Die linkjes heb ik al eerder geplaatst, maar ja.....
 
Hoi !

Sorry @Berry, overheen gelezen.

Maar hoe dan ook, werkt prima !

Greetz,

Harry.
 
Dat had ik ook al gezegd, maar ja...

Hey mrmusic

Je 2de link heb je aangepast achteraf bij geplaatst dus had ik niet gezien. Maar ben er juist mee aan de slag gegaan en kom al direct met een error te zitten bij stap 3 van de handleiding. Nu heb ik een mail gestuurd naar de persoon die het gemaakt heeft maar die weet ook niet direct hoe het komt maar die is ook aan het zoeken ondertussen.

Dus zeker bedankt voor de zeer goede link want is echt simpelere dan de meeste die ik heb gebruikt. Hopen dat de devolper het weet op te lossen of andere mensen.

Maar waarom krijg ik die hal.dll missing problemen nu opeens, heb ik nooit last van gehad.

Dank bij voorbaat.

Mvg
Alex
 
Hoi !

Sorry @Berry, overheen gelezen.

Maar hoe dan ook, werkt prima !

Greetz,

Harry.

Hey Harry Snor

Bedankt maar is inderdaad dezelfde handleiding zoals mrmusic gepost heeft, maar heb het nu net ook even geprobeert maar krijg ik ook direct een fout melding als ik op start druk bij PeToUSB program, en ik doe alles zoals er gezegt wordt maar toch lukt het niet en is net dezelfde fout als bij de nederlandse handleiding maar nergens wordt er over die fout gesproken.

Ik ga ondertussen die fout eens onderzoeken en misschien kom ik via jullie ook nog iets te weten.

Dank bij voorbaat.

Mvg
Alex
 
Welke foutmelding gaat het over, misschien wel handig............
 
Welke foutmelding gaat het over, misschien wel handig............

FormatEx Error[11]: An Error Occurred Formating the Drive

Ben men hardeschijf nu aan het formateren via dos en dan ga ik nog eens proberen een xp usb stick te maken maar op een andere manier dan maar weer eens.

Als er iemand toch een oplossing moest weten laat het me dan gauw weten.

Dank u.

Mvg
Alex
 
Laatst bewerkt:
Heb het ondertussen al opgelost met andere software.

Want vond het niet dus ben ik met verschillende handleidingen en software programma's aan het werk gegaan en heb het dan toch werkende gekregen.

Mvg
Alexc

P.S.: Ik sluit dit af maar spijtig genoeg heeft niemand hier men probleem kunnen oplossen, next time beter hoop ik.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan