XP installatie verloopt niet naar behoren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Neoprodigy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Berichten
2
Hallo,

Ik heb al een tijdje problemen met mijn pc.
Bij het opstarten kreeg ik altijd de melding: "Scanning BIOS immage in Hard Drive".
Vervolgens starte het systeem niet op. Het kwam sporadisch voor dat het systeem wel opstarte, maar dat was altijd nadat de stroom er een paar dagen vanaf was geweest.

Blijkbaar zat het probleem in mijn MB, type: Gigabyte GA-8VM533. Deze was waarschijnlijk aan het einde van zijn latijn. Ik heb dus een nieuw MB gekocht type: MSI RS3M serie MS-7003 (v1.X) Micro ATX.

Het MB heb ik nu ingebouwd en geprobeerd of het systeem wilde opstarten. Windows starte niet, wat ik al had verwacht. Vevolgens wilde ik XP opnieuw installeren, het probleem was echter dat mijn CD-ROM versie van Windows XP Proff. geen bootable disk is. Dus heb ik op de site van Microsoft het opstartbestand gedownload en deze verdeeld op 6 diskettes (2HD geformatteerd) opgeslagen. Vervolgens heb ik in BIOS veranderd dat de 1st boot door Floppy Disk uitgevoerd moest worden. Nadat ik de 6 diskettes heb ingevoerd heb ik de HD geformatteerd naar NTFS en zo ook de oude versie van Windows XP Proff. verwijderd van het system. Daarna heb ik de CD-ROM van Windows XP Proff. in de CD-ROM drive gedaan om XP opnieuw te installeren. Tot nu toe loopt alles zoals het hoort. Maar helaas als er pas 2% geinstalleerd is krijg ik al de melding dat hij een bepaald .dll bestand niet kan kopieren. Ik heb dan de keus om op ENTER te drukken om het nogmaals te proberen of op ESC om het bestand over te slaan. Na een paar keer op enter te hebben gedrukt blijkt al gauw dat het bestand niet te kopieren valt. Dus dan maar op escape. Vervolgens gaat de instalatie verder en krijg ik algauw weer bij andere bestanden de zelfde melding. Het installeren verloopt dus niet zoals het moet...
...Ik weet me ook geen raad hierbij.
Hopelijk kan iemand me vertellen wat het probleem is en wat ik moet/kan doen om het te verhelpen...

Alvast bedankt!:thumb:
 
ik zou zegen
koop /leen/download goede cd
schijnt dat de cd die je nu gebruikt niet echt best is anders blijft die niet hangen
 
Okee,

Heel simpel eigenlijk dus...:confused:

Bedankt, ga het gelijk proberen!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan