xp installatie werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

presley007

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2006
Berichten
29
Ik heb een compaq deskpro. Daar stond windows 95 op. Ik probeerde windows xp home edition op de pc te zetten. Alles leek goed te gaan tot dat de pc opnieuw werd opgestart.

Je kreeg netjet het opstartscherm van windows xp en daarna een installatie aangemaakt. Hij gaat dan alle apparaten installeren. Maar bij resterende tijd blijft hij bij 34 minuten staan en gaat niet meer verder. WAt kan ik hier aan doen??
 
heeft je pc wel alle systeemeisen en is redelijk compatible met Win XP?
 
Ja, daar heb ik eerst naar gekeken.
Ik kwam er ook achter dat het toetsenbord en muis vastloopt.
 
lijkt een beetje op incompatibele hardware.
wat voor een muis en toetsenbord heb je?
 
met wat is hij op de 34e minuut bezig
kan je zien als het goed is ergens onder het installatie balkje.
 
Wat is je cpu en geheugen van de pc. Ik vraag dit omdat os 95 erop stond.(is)
en je hd natuurlijk!
 
Laatst bewerkt:
idd is er wel genoeg vrije ruimte op je HD ik raad voor XP toch wel minstens 10GB aan installatie is ongeveer 3 tot 5 GB
 
Die 34e minuut is van de installatie voortgang. In het begin staat er nog 39 min resterend en deze is na 5 min naar de 34 gegaan en toen vastgelopen.
De schijf ruimt e is 30 gb dus moet genoeg zijn.
Maar al zou hij het niet meer doen kan ik hem dan terug draaien naar een vorige windows 98 bijv.
 
je zal wel naar 98 kunnen gaan maar Windows 98 wordt volgensmij niet meer ondersteunt.
als je een redelijk budget hebt zou ik uitkijken naar een nieuwe PC. een PC waar eerst Windows 95 op draaide is namelijk niet gemaakt voor XP.

en hoe je het kan oplossen dat van dat hij vastloopt, I don't know:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan