XP Installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertkap

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2002
Berichten
192
Ik ben bezig XP opnieuw te installeren op mijn oude pc. AMD 800Mhz en 30 GB harde schijf. Vroeger zat er nog een kleinere harde schijf voor waarop XP eerst stond. Deze heb ik verwijderd, heb uit de tweede schijf de jumper verwijderd zodat deze in single modus staat. Via de bios geregeld dat de CD rom eerste boot is. Daarna XP laten doorstarten voor de installatie en gezegd dat de bestaande partities verwijderd moesten worden. Vervolgens wordt de schijf als één partitie in NTFS geformateerd. Vraag 1: de pc stelt nu dat deze partitie geplaatst gaat worden op: xxx Disk 0 at ID 1 on bus 0 on atapi. . Volgens mij klopt dit niet is dit correct?

Als dit fout is: (volgens mij zou het ID 0 moeten zijn) hoe kan ik dit wijzigen?

Als dit NIET fout is: waarom wil hij dan steeds de boot disk (cd) hebben na beëindiging van het eerste deel van de Setup.

Ik hoop dat jullie licht in deze duisternis kunnen brengen.

:mad:
 
Zet die jumper eens terug op master...
Wat bedoel je eigenlijk dat ie de cd wilt hebben na het eerste deel van de installatie?
Als de pc tijdens de installatie de eerste keer opnieuw opstart dan heeft je pc nog steeds de win xp cd nodig dus laat die erin zetten tot de hele installatie klaar is
Je kan na de eerste herstart ook de harde schijf op first boot zetten in de bios....
 
Laatst bewerkt:
In de BIOS staat de schijf op IDE Primary Slave. Als ik de jumper verzet, past het systeem de BIOS dan automatisch aan of moet dit handmatig gebeuren. Als dit zo is, weet ik niet hoe want ik zie niet veel mogelijkheden.
 
Excusez moi, probleem opgelost. Op de schijf was niet duidelijk de jumpersetting zichtbaar, maar gelukkig was die nog wel als tekening voorhanden bij Maxtor in hun Knowledge Base. Nadat ik de jumpersetting gecorrigeerd had, was het verder "a piece of cake".

Allen bedankt voor jullie aandacht en lokoloko voor zijn reactie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan