XP Installatie

• Onderwerp starter Onderwerp starter RdS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RdS

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2007
Ik ga deze week mijn pc opnieuw installeren (pent 4, 3ghz. 2gb werkgeheugen)

Dan ben ik van plan om de volgende programma's te installeren:
- Windows updates
- MS office
- Printer
- Java
- Netwerkkaart
- Videokaart
- Adobe Reader
- AVG anti-virus
- Nero
- Powerdvd
- Quickpar
- Winrar
- Deamon tools
- Newsleecher

Hebben jullie nog tips om mijn pc zo snel mogelijk te houden??
Dit is namelijk alweer de 3 (of 4de) keer dat ik opnieuw installeer vanwege traagheid van de pc

Kan je geen tips geven om het snel te houden, maar misschien is een image maken zodra je dit er allemaal op hebt staan zodat je in 30 minuten de boel er weer op hebt staan wel handig!

Ik zie dat je Quickpar en Winrar op je PC wil hebben en daarvan ga ik uit dat je met Usenet(nieuwsgroepen)werkt? Met welk programma haal je de bestanden binnen? Grabit,Newsleecher of nog een andere?

Ik zie dat je Quickpar en Winrar op je PC wil hebben en daarvan ga ik uit dat je met Usenet(nieuwsgroepen)werkt? Met welk programma haal je de bestanden binnen? Grabit,Newsleecher of nog een andere?

Dan ben ik van plan om de volgende programma's te installeren:
- Windows updates
- MS office
- Printer
- Java
- Netwerkkaart
- Videokaart
- Adobe Reader
- AVG anti-virus
- Nero
- Powerdvd
- Quickpar
- Winrar
- Deamon tools
- Newsleecher

Drie maal raden :)

Niet opgelet..lol :o

Maar goed als je de nieuwste Grabit gebruikt dan zijn Quickpar en Winrar overbodig. Grabit regelt dit allemaal voor je. Geen apparte handelingen meer nodig..:thumb:

Kan je geen tips geven om het snel te houden, maar misschien is een image maken zodra je dit er allemaal op hebt staan zodat je in 30 minuten de boel er weer op hebt staan wel handig!

Welk programma raad je aan? Heb particion Magic al eens geprobeerd maar daar wordt ik niet wijs uit

PM gebruik je om partities in te delen, niet voor backup. Ik gebruik zelf Ghost 2003 en dan altijd in DOS mode (opstarten met '98). ik zie dat je in Limburg zit.. Als je in het noordelijk gedeelte zit dan kom maar eens langs.

PM gebruik je om partities in te delen, niet voor backup. Ik gebruik zelf Ghost 2003 en dan altijd in DOS mode (opstarten met '98). ik zie dat je in Limburg zit.. Als je in het noordelijk gedeelte zit dan kom maar eens langs.

Op het gebied van backups maken ben ik een beetje een leek (behalve via dvd's branden dan)
Daarbij ben ik dan ook wel eens bang dat het misgaat en ik dus alles kwijt ben

Kan weinig aan fout gaan hoor. Je kunt zelfs je partitie meteen naar DVD branden

Kan je het ook gewoon in normale mode gebruiken (dus xp, ipv dos) ?

Nee, want dat staat je XP open. Je kunt wel een opdracht aanmaken in Ghost die dan middels een virtuele partitie gestart wordt, maar dat vind ik zelf nooit zo lekker. Gewoon floppy erin, ghost starten en branden naar DVD (ik gebruik zelf altijd extra harddisk maar dat is niet relevant).

Oke, ik zal eens wat meer gaan opzoeken over Ghost

even terugkomend op het behoud van snelheid.

Kreeg een tip van iemand om een externe hardschijf te gebruiken. Houdt dit de pc langer "snel" ??

De hoeveelheid data op de PC heeft niet zoveel invloed op de snelheid - tenzij je indexing service op de achtergrond hebt draaien die alle files in een database stopt (MS Index, Google Desktop Search, etc). Als je heel veel bestanden in één folder hebt en deze folder dan opent, ja, dan zul je het wellicht merken - nu is die externe schijf nog langzamer dan je interne (als het goed is tenminste lol). De meeste vertraging ontstaat door extra's in je Windows installatie (virusscanner, tooltje hier en daar), en daar lost een externe schijf niets aan op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan