xp installeren bij nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcellin

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2006
Hallo,

Ik heb juist een nieuwe pc in elkaar geknutseld en was klaar om windows xp te installeren.
Alles gaat goed tot ik een blauw scherm krijg met de melding dat er een probleem opgetreden is. De technische informatie van het probleem:
STOP: 0x0000007E (0xC0000005,0xF748E0BF,0xF78DA208,0xF78D9F08)
Wat dit betekend is mij een raadsel. De harde schijf is een SATA2. Windows stopt telkens op hetzelfde moment eender of de harde schijf aangesloten is of niet.
Weet iemand soms raad.:o:o:o

Alvast bedankt:thumb:

Hoi, bij deze heb ik even getest met mijn ide harde schijf waar xp al op staat en dan start hij wel op. Bij gelijk welke sata2 schijf lukt het niet.:rolleyes::rolleyes:
Werkt xp wel met alleen een sata2 als opstartschijf?

Alvast bedankt

nee, dit leek me te ingewikkeld.

hoe moet dit juist?

bedankt voor de snelle reaktie:thumb:

Bij veel moederboards moet dat inderdaad! (hangt van chipset af)
XP heeft geen "ingebouwde" sata driver.....
(Heb je wel je chipset geinstalleerd? Of kom je niet zover?)
Meestal kun je deze driver op de site van de mobo fabrikant vinden...

Laatst bewerkt:
Ik heb de cd-rom met de drivers van het mobo aangezien het een nieuw is.
We hebben juist even op F6 gedrukt en dan E maar nu vraagt hij om de diskette (bij ons een cd) in station a te plaatsen alhoewel wij enkel één cdrom station hebben
Is dit een probleem??:o:o

Mag geen probleem zijn... XP schijf eruit, schijf met de driver erin (lijkt mij?)

nee, lukt niet, hij wil enkel op station a zoeken alhoewel er geen is:rolleyes:

De drivers staan op de cd van het moederbord.
Die worden automatisch op een floppy gezet, dat zou je kunnen doen bij een kennis. Vervolgens heb je dan wel een externe floppydrive nodig (of één inbouwen)
Een andere optie is om een cd te pakken zien te krijgen met sp2 of 3 die ondersteunen meer sata controllers.
Je kunt ook de drivers en (en de servicepacks) slipstreamen.
Dat gaat b.v met nlite. Dit is wel even een klusje, maar kun je veel plezier van hebben.
handleiding
mvg leo

Ok, bedankt voor alle info.
Ik laat zeker iets weten als het lukt of niet.

Groetjes:thumb:

Hallo,

vannacht nog even geprobeerd met een cd van xp met sp2 inbegrepen en inderdaad:thumb:, dan kan hij wel die schijf formateren.
Nu heb ik toch nog een probleempje, na het formateren copieert de cd enkele bestanden op de HD en start automatisch opnieuw op (met het xp logo) om dan de rest te installeren.
Dit doet hij dus niet, hij start opnieuw op van de cd (hardwareconfiguratie controleren...)
Heb er al eens de cd uitgehaald maar dan blijft hij gewoon telkens heropstarten.

Soms iemand die reeds hetzelfde heeft voorgehad?:o

Alvast bedankt

Ok, dan doen we hier verder.

Ik probeer xp te installeren op een nieuwe pc. In de BIOS heb ik de dvd op de eerste plaats gezet.
Zonder bevestiging te vragen start de pc direct op via de cd. Dit geeft problemen bij de installatie doordat de pc tijdens de installatie moet heropstarten. Bij deze heropstart ben ik terug in het begin van de installatie. Kan dit soms met een instelling in de BIOS te maken hebben?
Heb ook al eens geprobeerd om de cd eruit te halen tijdens de heropstart maar dit geeft geen resultaat.
Iemand een idee?

De harde schijf wordt wel geformatteerd.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
De cd moet inderdaad als eerst staan en de harde schijf als tweede.
In sommige biosversie kun je het zoeken naar een een ander "bootdevice uitschakelen.
Dit moet dus niet het geval zijn.

Heb de dvd er even uit geprutst en hij was ingesteld als slave. Die heb ik gewijzigd naar master zodat hij in de bios ook als master staat.
Dan nog even geprobeerd en nu lukt het dus wel.:thumb:

Ofwel is er veel geluk mee gemoeid of die instelling zal de oorzaak zijn.

Van harte bedankt voor jullie info:thumb::thumb::)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan