xp installeren,cd doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

willemtell2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 apr 2003
Berichten
1
ik wil xp op me pc zetten, ik heb in me bios de 1ste bootdevice(floppy) op cd rom gezet maar hij start steeds op met me harde schijf, die gecrash is.
Wat nu te doen om me cd te aktiveren.
groetjes
 
Heb je de originele XP versie, gekocht in de winkel?

En zo ja, wat zie je bij het opstarten, gaat de compu wel eerst zoeken naar de cd-rom, geeft ie een melding dat ie m niet kan vinden, of gaat ie DIRECT booten van de harde schijf??
 
welkom op helpmij

Of maak ff een bootflop op www.bootdisk.com en ga dan handmatig naar je cdrom. Zorgen dat je alleen maar naar A kan.
 
Laatst bewerkt:
Meestal is het zo dat je op een willekeurige toets moet drukken wanneer men van cd-rom wil opstarten anders boot tie nog steeds van de HDD, zorg natuurlijk ook dat je cd-rom in de lezer zit..

Groeten,
 
Ik blijf het toch vreemd vinden dat hij boot van een schijf die gecrasht is. Of hij is toch niet helemaal gecrasht of het is 1 april?:D
 
als de bootsectoren maar niet aangetast zijn kan hij nog gewoon proberen te booten... waarschijnlijk haakt tie dan op het besturingssysteem.. bovendien kan een computer niet zien of de HDD gecrashed is... ziet alleen dat er een HDD gekoppeld zit dus probeert hij gewoon te booten
 
Ok, ik vind het een duidelijke uitleg. Ik geloof je. Hopen dat de topicstarter er een beetje uitkomt.:)
 
Laatst bewerkt:
Kreeg dit (privé) bericht van Willem, laten we hiermee verdergaan:

xp
hij is origineel, ik heb in de bios, boot1 op cd en boot2 ook op de cd maar hij start hem toch op de harde schijf op. Hij moet hem toch op de cd opstarten??
groetjes
 
Mijn pc wilt ook nooit booten van cd :(. Hij kan hem booten met die floppies werkt altijd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan