XP installeren met remote toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danny1984

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2007
Berichten
13
Beste mensen,

ik probeer mijn computer opnieuw te installeren, als eerste lukt dit niet in windows xp zelf, omdat ik een cd heb waarop een oudere versie van xp staat dan die de computer gebruikt. Dus heb ik besloten om de c: schijf los te koppelen en dan windows proberen te installeren op de d: schijf en daarna de c: de formatteren. Maar het probleem is dat ik bij het opstarten in het blauwe installatiescherm van xp niet verder kom.

Op een gegeven moment is er de keuze uit drie dingen:
enter voor installatie
r voor repareren
en f3 voor afsluiten

maar ik heb een draadloos toetsenbord en die werkt niet in dit scherm.

iemand een oplossing voor mij??

groet Danny
 
Hoi !

Sorry, maar ik begrijp je probleem niet !

Als je de bootvolgorde in je bios aanpast (CD-Rom speler als eerste), en je start op van de WinXP-CD heb je niets te maken met een oudere versie o.i.d.

Je hebt dangewoon alle mogelijkheden, dus ook evt. repair-install zonder gegevensverlies.

Als je toetsenbord niet werkt, kijk in datzelfde bios of "USB keyboard support" op enabled staat.

Lukt het dan nog niet even een PS2-keyboard gebruiken.

Greetz,

Harry.
 
Hoi Harry,

de computer is van mijn broertje, dus ik ken em niet heel goed,
maar het probleem is juist dat ik niet in de bios kom,
dat is toch gewoon als je de computer opstart op del drukken?
dat lukt dus niet..

groeten
 
Hallo

Aanvullend ....

Bij de meeste p.c.'s is de [del] toets inderdaad gebruikelijk om in de b.i.o.s. te komen ....

Blijkbaar lukt dit niet bij u.

Jammer genoeg vermeld je niet om welke p.c. "merk" of motherboard dit gaat ...

Maar : bij veel p.c.'s wordt er tijdens de p.o.s.t. wel vermeld welke toets je dient in te drukken om in de b.i.o.s. te geraken ..

Hopelijk ietsje dichter bij de oplosing ....

Peter
 
Windows XP is nog niet ingesteld om draadloze toetsenborden te herkennen. Daarom moet je ze ook altijd installeren via een cd-rom die je bij je toetsenbord krijgt, als je winXP al geinstalleerd hebt.

Vroeger, in windows 98 moest je ook voor ALLE usb toepassingen (usb-stick, infrarood muis,...) de driver installeren. Omdat windows 98 ouder was dan al die dingen.

Toen windows XP net uitkwam (2002, denk ik) hadden ze er toen ook geen rekening gehouden met draadloze toetsenborden bij de installatie omdat ze nog niet doorgebroken, en zeer duur waren.

Wat moet je dus het best doen?
Koop het goedkoopste PS2 toetsenbord dat je vind (je hebt er al voor 5 euro in de supermarkt - bij ons hier de Carrefour) of leen eentje van iemand die kent. Het jammerste is dat je het ding maar 1 keer moet gebruiken.
PS2 is geen Playstation 2 maar wel de stekker van het toetsenbord, en dat is meestal blauw gekleurd. Die past meestal helemaal bovenaan, links in je PC. (ook blauw, en rond)

veel plezier met je installatie

arno
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan