xp installeren op 15-08

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stigter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 jul 2001
Hoi,
Morgen krijg ik hoogst waarschijnlijk mijn nieuwe spullen binnen. Met de huidige stand van zaken mbt virussen nog goede raad om xp te installeren.

Ik ben al van plan om zonder kabelverbinding xp en nis2003 te installeren, maar dan daarna moet ik nog de updates van nis en xp ophalen.
Ik heb voor de zekerheid maar wel de fixer gedownload en op schijfje gezet. Voor het geval dat, maar kan ik nog meer beveiligen voordat ik het net opga?

Ik heb afgelopen dinsdag al gemerkt dat je in ieder geval niet met installeren je internet open moet hebben staan. (bij kennissen xp en nis geinstalleerd)

Kortom, voor alle goede raad sta ik open. Wil niet beginnen met een schone installatie waarbij ik direkt een virus moet verwijderen.

En nee, ik wacht al erg lang op die spullen nog een week wachten is niet echt de bedoeling;)

Geplaatst door Stigter
Hoi,
Morgen krijg ik hoogst waarschijnlijk mijn nieuwe spullen binnen. Met de huidige stand van zaken mbt virussen nog goede raad om xp te installeren.

Ik ben al van plan om zonder kabelverbinding xp en nis2003 te installeren, maar dan daarna moet ik nog de updates van nis en xp ophalen.
Ik heb voor de zekerheid maar wel de fixer gedownload en op schijfje gezet. Voor het geval dat, maar kan ik nog meer beveiligen voordat ik het net opga?

Ik heb afgelopen dinsdag al gemerkt dat je in ieder geval niet met installeren je internet open moet hebben staan. (bij kennissen xp en nis geinstalleerd)

Kortom, voor alle goede raad sta ik open. Wil niet beginnen met een schone installatie waarbij ik direkt een virus moet verwijderen.

En nee, ik wacht al erg lang op die spullen nog een week wachten is niet echt de bedoeling;)

Die patch van Microsoft kan je ook alvast gewoon downloaden en op floppy zetten. Het is een full installer die geen bestanden meer van het internet hoeft te halen.
Die fixer die heeft alleen effect als je al geinfecteerd bent. Ik mag aan nemen als jij een brandschone PC en een schone installatie uitvoert dat je dan nog niet besmet bent.
Als je daarover heen dan die patch plaatst en NIS erop zet, ben je safe voor die blaster worm.

Olav

Olav

Laatst bewerkt:
Oke, ik wist niet dat je die patch ook apart kon downen.. dacht ga ik dan maar ook direkt doen.. Moet dus wel even zoeken, maar er zijn hier genoeg topics over, dus dat moet wel lukken..

Dacht dat de patch groter was dan dat op floppy kon, heb op dit oude beestej (p 166 mhz) geen brander tot mijn beschikking.
Iemand anders nog goede tips?

btw
het is deze he?http://download.microsoft.com/downl...8-511e356c4ad4/WindowsXP-KB823980-x86-NLD.exe

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Stigter
Oke, ik wist niet dat je die patch ook apart kon downen.. dacht ga ik dan maar ook direkt doen.. Moet dus wel even zoeken, maar er zijn hier genoeg topics over, dus dat moet wel lukken..

Dacht dat de patch groter was dan dat op floppy kon, heb op dit oude beestej (p 166 mhz) geen brander tot mijn beschikking.
Iemand anders nog goede tips?

btw
het is deze he?http://download.microsoft.com/downl...8-511e356c4ad4/WindowsXP-KB823980-x86-NLD.exe

Ik denk het wel.
Ik heb ze hier voor XP en 2000 in het NL, FR en EN
XP-NL is 1261 kb groot, past dus op een floppy.

In veel gevallen is het inderdaad zo dat je met een patch een installer download die software van het internet haalt, maar deze niet.

Olav

Bedankt Olav,
ik heb hem nu ook op schijf staan, zodat ik redelijk veilig het net op kan (zodat ik als eerste mijn virusdefinities etc kan ophalen)

Nou hopen dat de windowsupdate pagina het blijft doen;)

Trouwens,
Ik heb al veel topics over dit probleem gelezen, maar nog nergens gezien dat the cleaner (tc-active) ook dit probleem aanpakt? Of heb ik dat gemist. (is ook een standaardprogje van mij)

Geplaatst door Stigter
Bedankt Olav,
ik heb hem nu ook op schijf staan, zodat ik redelijk veilig het net op kan (zodat ik als eerste mijn virusdefinities etc kan ophalen)

Nou hopen dat de windowsupdate pagina het blijft doen;)

Trouwens,
Ik heb al veel topics over dit probleem gelezen, maar nog nergens gezien dat the cleaner (tc-active) ook dit probleem aanpakt? Of heb ik dat gemist. (is ook een standaardprogje van mij)

Ik ken dat programmaatje niet :(
Dus kan ik je er ook niets over vertellen, misschien iemand anders?

Olav

Geplaatst door Olav

Ik ken dat programmaatje niet :(
Dus kan ik je er ook niets over vertellen, misschien iemand anders?
Olav

Is anders een goed programmaatje die trojan horses buiten de deur houden.. Kan ook zijn dat ze dit niet in hun "pakket" hebben hoor.. met nis2003 ben je in ieder geval al goed beveiligd..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan