XP installeren op andere schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

stuif2

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2002
Ik wil op mijn c schijf windows ME blijven houden, maar op schijf d XP installeren(die compleet leeg is). Nu blijt XP installeren op de c schijf ondanks dat ik heb aangegeven dat het moet gebeuren op d. Kan het eventueel komen doordat er helemaal niets opstaat. Ook had ik XP eerst op c geinstalleerd, maar als ik dan op "deze computer" en windows verkenner klikte, duurde het een heletijd voordat er wat gebeurde.(bij deze compter kreeg ik de kwast te zien) wat doe ik fout?

Meteen in het begin vraagt de CD of je wilt updaten of een verse installatie wil doen .. uiteraard kies je voor nieuwe installatie. Bij de geavanceerde opties van de installatie zet je een vinkje bij "later bepalen op welke drive XP moet worden geinstalleerd" (of zoiets ) Op een gegeven moment krijg je dan de keuze, en dan geef je gewoon de D: partitie aan .. Na de installatie komt de PC bij het opstarten met een keuze scherm, waar je kunt kiezen met welk operating system je opstart..

Thats all, Gr. LenBasic

op het moment dat ik dat vinkje heb geplaats, heb ik aangegeven dat ik het op de d schijf wilde hebben(is leeg) daarna gekozen voor doorgaan en toen stond er dat het geinstalleerd zou worden op C:\windows. Heb je misschien een antwoord op mijn andere vraag(waarom duurt het zolang voordat "deze computer en verkenner worden geopend na installatie van XP)
Ik draai trouwens met een PII 350 128 mb geheugen

punt 1 is vaag, nadat je in het begin aangeeft dat je aan wilt geven waar geinstalleerd moet worden, gaat de installatie gewoon verder en pas veel later komt de vraag welke partitie gebruikt moet worden dan kan je een keuze maken ..
punt twee. ik heb het idee dat hij zoekt naar een of andere netwerkverbinding.. dan duurt het even voor de timeout komt en de verkenner weer reageert..

Groet LenBasic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan