XP installeren op d

• Onderwerp starter Onderwerp starter Chloe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Chloe

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2000
Ik heb een probleem op mijn pc stond windows me. En vier verschillende partities. Nu ben ik er 1 vergeten weg te halen voordat ik ben gaan formatteren.
Als ik de bootdisk van 98 de pc opstart herkend hij mijn c: en d: schijf. in fdisk zie ik alleen c: met de grootte van beide schijven in fat32 (dit is wat ik wil).
Bij het installeren loopt de pc steeds vast nu wil ik dat xp op de d-schijf wordt geinstalleerd.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit voor elkaar krijg?????

hoe groot is uw partitie c volgens fdisk
klopt het met uwe c of is ze groter

xp kan je kiezen op welke partitie je zet
kies je voor d dan heb je dualboot
en bij opstarten krijg je keuze op welke moet opstarten

Volgens Fdisk is de C-schijf 60. En volgens mij 7. En de D-schijf 53.
Hoe kan ik bij XP aangeven op welke schijf ik XP wil installeren? Op dit moment loopt de installatie telkens vast bij het laden van NTFS-bestand.
Hopelijk kun je me helpen.
Alvast bedankt.

wat ik zou doen ik d verwijderen dat je maar 1 partitie hebt daarna weer een nieuwe aanmaken

bij instalatie van xp kan je kiezen op welke partitie het moet staan

Wat gaat er precies mis met het installeren van win XP? Dus wat krijg je voor een melding en/of wat gebeurd er?

De groeten,
Mark

Ten eerste hartelijk dank voor jullie hulp!

Bij het laden van de bestanden, dit is nog voor je de installatie van de cd ziet slaat de pc vast bij bij het laden van de NTFS bestanden.

Ik heb nu net geprobeerd om alle partities te verwijderen en dan 1 nieuwe aan te maken. Zelfs de c partitie weg te gooien. Kijken of ik op deze manier de juiste gegevens zichtbaar krijg.....

Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag!

Heb je mijn link goed gelezen? Vooral de laatste punten daar?
Welke gegevens wil jij ‘ zichtbaar maken’?
Wat is de eind doel dan? 1 partitie of meer? NTFS of FAT?

Dat Windows XP beter zou draaien op FAT32, daar ben ik het niet echt mee eens. Dat hangt er namelijk van af of je een kleine of grote partitie gebruikt, en hoeveel bestanden daar op staan. Over het algemeen zou ik gewoon NTFS gebruiken, tenzij je een dualboot wilt maken, maar daar is hier geen sprake van. Zie voor info ook: http://www.ntfs.com/ntfs_vs_fat.htm
Als je met een bootdisk van Win98 opstart, dan kun je Fdisk starten en daarmee alle partities weghalen, dus ook een eventuele NTFS partitie (non-DOS partitie). Daarna booten van de WinXP CDROM en één of twee nieuwe partities aanmaken. Daarna gewoon kiezen op welke partitie je wilt installeren. Als dat niet C: is, dan worden beide partities automatisch geformatteerd. Als de partitie groter is dan 32 GB, dan wordt automatisch NTFS gekozen. Wil je beslist toch een grote FAT32 partitie gebruiken, dan moet jehem aanmaken met Fdisk. Kleiner dan 32 GB kan wel met de setup van WinXP.

Hoi Binary!

Ik heb NIET gezegd dat XP beter draait op FAT! ;)
Heb jou link bekeken, interessant. Maar de titel zegt het al: VS….(tegen..) :( :(
Als je in FAT werkt wordt XP beetje (miniem) langzamer. Maar (eigen mening) soms is het handiger om met FAT te werken. Je kan nog ergens bij.
In NTFS niet. :(
Maar goed het is een kwestie van smaak, eigen keuze ;)

Hartelijk dank,

Het is gelukt.
Ik heb wel alles op fat laten staan en met 1 partitie is het gelukt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan