XP installeren op de Asus EEE PC 900

Status
Niet open voor verdere reacties.

hetluktmaarniet

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een EEE PC 900 aangeschaft, deze is met Xandros (Lunix) afgeleverd wat ik overigens wou proberen door de goede reviews over het besturingssysteem. Nu wil ik toch gaan overstappen naar Windows XP alleen zit ik een beetje in de knoei qua de installatie aangezien er geen CDrom drive aanwezig is en ik zelf niet in bezit ben van een externe.

Bij deze dus de vraag, heeft iemand ervaring om Windows XP te installeren via een USB of SD kaartje op een EEE PC? Help me out!

PS: Mocht iemand dit vanuit huis doen voor een kleine vergoeding zou ik dat ook in acht nemen, stuur me dan even een privé berichtje.

Bedankt.

Ik heb het onlangs geprobeerd vanaf een USB, ik heb mijn Windows XP CD verkent en alle bestanden naar de lege USB stick gekopieerd. Daarna heb ik hem proberen te booten op de EEE PC, dit wou echter niet lukken, het systeem gaf aan: No operating systeem found!

Wat nu? ik heb ook wel een SD kaartje liggen of zal dit niks uit maken. Heeft iemand nuttige tips of een tutorial voor mij, bedankt!

Ik heb inderdaad in de BIOS aangegeven dat de USB stick als eerste moet booten, restart en vervolgens geeft hij dan dus de melding No operating system found! weer.

Dat vermoeden had ik zelf inderdaad ook al een beetje Bertus, heb jij tips om dit goed te doen? Ik heb de CD gewoon verkent en deze getoonde bestanden (+/-950 MB) allemaal gekopieerd naar mijn USB is dit wel een juiste manier?

Heb ik naar gekeken ben alleen een beetje n00b als het om zulke programmaatjes gaat :o die Win 98 downloads doen het trouwens niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan