XP installeren op gloednieuwe pc

• Onderwerp starter Onderwerp starter zx81
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

zx81

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2010
Bij Conrad hebben ze nieuwe zonder besturing, kan je daar XP op zetten of geeft dat problemen? Ik heb een XP-dvd nieuw in het doosje.

Ja dat is mogelijk, maar ik zou niet meer aan XP beginnen. Voor XP zijn er namelijk geen beveiligingsupdates meer, dus ben je extra kwetsbaar!

Dus ik hoef geen problemen te verwachten met drivers etc die XP eventueel niet zou herkennen met nieuwe hardware?
NB ik weet dat de ondersteuning voor xp is afgelopen.

Je kan wel problemen krijgen met drivers ja, voor veel nieuwe hardware zijn er namelijk geen drivers meer geschreven voor XP. Dus dat zou je van tevoren moeten opzoeken ;)

Belangrijke keuze-factor zou moeten zijn:
a. Moederbord. Kijk na bij de fabrikant of daar (nog) drivers voor zijn voor XP.
b. Weer moederbord. Kijk na of je de SATA controller op IDE Emulation (of IDE Compatible of vergelijkbare IDE simulatie optie) kunt zetten. Anders zul je hoogstwaarschijnlijk een nieuwe XP installatie-cd moeten maken met de SATA controller drivers geïntegreerd en van daar af installeren, omdat XP weinig tot geen ondersteuning voor SATA controllers biedt. Kun je het moederbord op IDE emulatie zetten, dan heb je dat probleem niet.

Overigens sluit ik me aan bij de vorige helpers en zou ik niet beginnen aan XP.

Tijs.

Goedemorgen,

Heb je vraag even naar xp verplaatst aangezien hij daar even beter thuis hoort als bij laptop of aankoop daarvan en gaat om een desktop ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan