XP installeren over 98 ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Op mijn PC draait XP home.
Ik heb nog een oudere IBM Aptiva 2142-S35 (Pentium II, 233 Mhz, 128 Mb ram) waar origineel Windows 95 op stond.
Ik heb daar een tijdje terug Windows 98 SE op geplaatst, en behalve de traagheid van de transacties tov de XP PC tracht ik hiermee te leven.

De vraag: Ik zou XP willen op deze PC zetten, en hiervoor gebruik maken van de originele XP Home CD (OEM versie) die ik aankocht bij het configureren van mijn nieuwe PC.
Zou dit gaan...vermits (zo heb ik het toch altijd gehoord...) één XP CD maar voor één PC zou kunnen worden gebruikt.

MAAR, naar ik verneem gaan, of misschien is het al in voege, zelfs de Illegale XP versie binnenkort de Service Packs kunnen downloaden en installeren, dus waarom niet...

Iemand al zoiets geprobeerd ?? Zelfde XP op twee verschillende computers ??

Opgepast het is wel een APTIVA IBM...niet altijd evident
om hier wijzigingen aan te brengen.

Als het al zou werken zul je moeten activeren om er langer dan 30dagen van te kunnen genieten.

En voor elke pc waar xp op staat dient een licentie aanwezig te zijn

Zoals m@rio al schrijft. als het al zou werken.
233 Mhz 128 mb ram. beetje erg weinig voor XP.

Niet doen is verspilde moeite.

Geplaatst door speedtouch

Xp werkt niet op deze pc.

Onzin. XP werkt weldegelijk op deze computer. Bij XP is vooral de hoeveelheid RAM belangrijk. Ik heb XP vrij goed werkend gezien op een Pentium I 200 MHz met 96 MB RAM. Ook is de snelheid en grootte van je harde schijf belangrijk. Als je de PC gebruikt voor Word en internet, is er totaal geen probleem (alleen dan je licentie).

Groeten,

Steven

Op z'n pc is echt niet te werken hoor, ja opstarten en internetten, een progamma als word loopt nog voor geen meter.

groetjes speedtouch

Steven,

Het onderstaande is wat je minimaal nodig hebt voot windows xp.

Here's What You Need to Use Windows XP Home Edition
• PC with 300 megahertz (MHz) or higher processor clock speed recommended; 233-MHz minimum required;1 Intel Pentium/Celeron family, AMD K6/Athlon/Duron family, or compatible processor recommended

• 128 megabytes (MB) of RAM or higher recommended (64 MB minimum supported; may limit performance and some features)

• 1.5 gigabyte (GB) of available hard disk space.1

• Super VGA (800 × 600) or higher resolution video adapter and monitor

• CD-ROM or DVD drive

• Keyboard and Microsoft Mouse or compatible pointing device

Dit zijn de gegevens van Microsoft en ik neem aan dat die wel weten waar ze over praten.

Ik begrijp niet waarom jullie nu zo moeilijk doen. Als je de specificaties leest, dan zie je dat zijn systeem daaraan voldoet. Weliswaar net, maar zoals ik dus al eerder zei, ik heb XP Pro werkend gezien op een P1 200 MHz met 96 MB RAM. Tuurlijkmoet je niet verwachten dat het allemaal perfect draait, maar als je internet explorer en / of word gebruikt, is dat echt geen probleem. Ik heb het zelf ervaren, dus ik begrijp niet dat sommigen maar doorzeuren dat het niet kan. (probeer het dan zelf eens uit, als je het allemaal zo goed weet). Natuurlijk is het zo dat je je PC op deze manier niet optimaal benut, maar als een persoon vraagt of het mogelijk is, dan is het antwoord daarop JA en daar blijf ik bij (omdat ik het namelijk zelf heb zien werken).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan