XP installeren over ME

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter16

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Berichten
87
Hallo,

Ik heb een tweede computer staan met hierop windows ME. Deze loopt echter niet altijd even lekker. Ik heb sterk het vermoeden dat dit door ME komt. De PC is redelijk bij de tijd (AMD processor van 1,2 mhz). Ik heb hier programma's op staan die ik niet kwijt wil (rabotelebankieren extra). Bovendien zit deze PC in een netwerk. Kan ik nu de ME machine straffeloos updaten naar XP (home) of ben ik dan allerlei instellingen (netwerk, gedeelde printers enz) kwijt. En geinstalleerde programma's??

Wie heeft ervaring?

Pebru
 
Ik zou gewoon voor een schone installatie gaan.

Als je upgrade neem je gewoon alle ellende van je oude OS mee.

Drivers voor printers e.d. zijn voor XP over het algemeen anders dan voor ME. In netwerken is XP veel beter dan ME.

Het enige wat je tegen kan houden is de RABO. Lijkt me toch dat dat je niet kan weerhouden van een fijn werkende pc.

Ik zou dus back-ups maken van alles wat je wilt behouden en voor een schone installatie gaan.

(Upgraden kan wel)
 
Voor je telebanieren heb je toch een sleutel op je pc staan? Nu hier is dat toch zo. Kijk in welke dir hij staat en copieer de sleutel. Voor de rest gooi WINMe er af. TE SLECHT.
 
Geplaatst door vanzwam
Voor je telebanieren heb je toch een sleutel op je pc staan? Nu hier is dat toch zo. Kijk in welke dir hij staat en copieer de sleutel. Voor de rest gooi WINMe er af. TE SLECHT.

ik ga hier geen discussie over millenium slecht of goed doen
ik zit hier met een dualbot mil/xp
en wat betreft blauwe schermen en foutmeldingen val zeer goed mee en dat kon ik niet zeggen van win 98 se in den tijd
 
peter

ik zou zou doen wat wim1960,en van zwam zegt
voor upgrades heb ik nooit voor geweest
als je kiest voor xp ,zeker schoone installatie kiezen
minste problemen met driver en ect.
 
Als ME niet lekker loopt ligt dat niet aan ME maar is dat meer een teken dat er ergens iets niet goed zit, probeer hem van uit Windows nog eens te installeren
de setup kan je vinden in de mappen Windows/Options/Install - (setup) je progjes en drivers blijven gewwoon in tact (misschien mis je een paar bestandjes) wel eerst even defragmenteren.
XP over ME heen zetten ging bij mij niet dat werd zoals al gezegd een puinhoop.
Netwerken met XP en ME moet ook gewoon kunnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan