XP installeren probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Godfried

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2007
Hey allemaal,

Ik heb een nieuwe pc gekocht met daarop Vista, maar de helft van mijn toebehoren zoals een Dazzle werkt niet onder vista. Dus de XP er terug op. Dat gaat allemaal goed tot het moment dat hij voor de eerste keer opnieuw wil opstarten (die 15 seconden balk).
Het enige dat hij dan doet is telkens opnieuw installeren van de XP tot dat eerste opstartpunt en dan begint alles opnieuw.

Heeft er iemand een idee waar ik dit probleem moet gaan zoeken?

PC = mobo gigabyte S775 - HD Samsung 320 Gig Sata - Samsung DVD 2gig Apacer DDR 800.

Laatst bewerkt:
SATA drivers geinstalleerd?

? Op een geformateerde schijf zonder besturingssysteem, hoe installeer je daar drivers?

De HD is volledig geformateerd en XP krijg ik er niet op. Alleen maar tot aan de het eerste moment dat die 15 seconden balk begint af te lopen om opnieuw op te starten.

De Sata drivers moeten ook tijdens de installatie geinstalleerd worden, en niet daarna.

Als het goed is staan die drivers op een "ouderwetse" diskette die je bij je mobo gekregen hebt. Zo niet, dan even downloaden van de site van de mbobo bakker en op diskette zetten.

Tijdens het begin van het opstarten vanaf de windows cd wordt er onderin je scherm gevraagd of je extra raid/sata drivers wilt installeren. Druk op de aangegeven F toets en stop de diskette in je drive!

De Sata drivers moeten ook tijdens de installatie geinstalleerd worden, en niet daarna.

Als het goed is staan die drivers op een "ouderwetse" diskette die je bij je mobo gekregen hebt. Zo niet, dan even downloaden van de site van de mbobo bakker en op diskette zetten.

Tijdens het begin van het opstarten vanaf de windows cd wordt er onderin je scherm gevraagd of je extra raid/sata drivers wilt installeren. Druk op de aangegeven F toets en stop de diskette in je drive!

Ik heb geen diskette station meer alleen maar een dvd drive. Maar je tip is wel OK. :thumb:
Ik ga morgen direct zien of ik op die manier verder geraak. Ik moet zodadelijk nog weg.
Thx

heb je een drivers cd bij dat systeem gekregen .
daar staan de sata drivers ook op

Mannen/vrouwen bedankt het probleems is opgelost. Dankzij jullie tips. :thumb: :)

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan