Xp installeren zonder CD (zat er niet bij)

Status
Niet open voor verdere reacties.

joey13

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Hallo,

Ik heb hier een PC staan van een kennis met Xp Home edition die behoorlijk verziekt is. Al met van alles aan de gang geweest, regedit, tune-up, registry mechanic etc. maar krijg er de problemen niet uit. Inmiddels wel alle data op een andere partitie gezet, dus eigenlijk klaar voor een schone installatie (wat me ook verreweg het beste lijkt).

Maar helaas, het is een Megapool PC (en die zijn failliet) waar geen recovery of XP CD bij zat. Wel heb ik een geldig serial op het stickertje op de zijkan van de kast.
Een aantal drivers etc. staan wel in verborgen bestanden, maar geen XP dus.

Iemand enig idee hoe ik XP kan installeren met het serial wat ik nu heb? Een nieuwe XP kopen vind ik beetje bezopen. Heb van iemand een XP Cd geleend maar die herkende mijn serial niet.

Heeft er iemand nog een goed idee misschien?

Alvast bedankt!

Johan

Geplaatst door joey13
Heb van iemand een XP Cd geleend maar die herkende mijn serial niet.
En van die persoon waarvan je de cd te leen krijgt ook niet?

Dennis.

PS. Het wordt toch moeilijk denk ik.

Geplaatst door DENNIS90
En van die persoon waarvan je de cd te leen krijgt ook niet?

Dennis.

PS. Het wordt toch moeilijk denk ik.

Ja, ik kan zijn serial wel gebruiken, maar het is nog een nieuwe XP, vers uit het plastic en dan heb ik dit serial ook 'verbruikt'. Vindt de uitlener wat minder leuk...

Johan

bel microsoft op en leg het probleem uit.
als je je nummer op de zijkant doorgeeft zouden ze je wel willen helpen.
ze zullen misschien wel om je aankoop bon vragen

Eens met goldvinger.
Ik heb dit al eens aan de hand gehad met een klant.
Die belde met Microsoft, en kreeg zonder problemen een nieuwe werkende code.

Dus je xp staat er niet meer op in een verborgen partitie?

Geplaatst door maikel9
Dus je xp staat er niet meer op in een verborgen partitie?

Nee, Xp staat er niet in zijn geheel op, wel staan er wat drivers enzo, maar de data in de verborgen bestanden is in omvang veel te weinig voor een xp-versie. Buiten de drivers kan ik er verder geen soep van maken waarvoor de overige bestandjes zijn.

Gisteren een mail naar microsoft gestuurd. Kreeg meteen de reactie dat ik binnen 2 dagen iets terug hoor. Dus dat doen ze dan weer netjes.

Vol verwachting klopt ons hart........
Ik laat nog weten hoe het afloopt, alvast bedankt voor de reacties.

Johan

met dit soort computers moet je meestal zef recover cd's maken.
die cd's weken dan met een verborgen stukje software op de pc die niet verwijderd wordt van je pc tijdens het formateren
als je dat niet gedaan heb (zoals toendertijd in mijn geval:D )moet je eens het merk van je pc bellen.
die sturen ze dan alsnog op voor je.

ik had een packard bell en had het zelfde probleem.
ik hat die recover cd's gemaakt maar die bleken dus niet te werken.
packard bell gebeld en binnen twee dagen had ik ze in huis.

dus als het een voorgeinstaleerde pc is de fabrikant bellen.

of

is het geen voorgeinstaleerde pc en ben je cd-rom kwijt dan microsoft bellen zoals hierboven door mij beschreven

succes

Geplaatst door joey13
Gisteren een mail naar microsoft gestuurd. Kreeg meteen de reactie dat ik binnen 2 dagen iets terug hoor. Dus dat doen ze dan weer netjes.
Ooit heb ik Win'95 aangeschaft, er waren er in totaal 22 diskettes.
Op een gegeven moment moest ik Win'95 opnieuw gaan installeren, maar diskette#1 deed het ineens niet zo goed meer(niet door mijn nalatigheid), waarschijnlijk was de kwaliteit niet meer zo goed.

Heel netjes een brief naar Microsoft Nederland(te Hoofddorp) geschreven met het verzoek of ze een nieuwe diskette(diskette#1) willen doen toekomen.
Na 2 a 3 dagen heb ik alle diskettes!(22 stuks, in plaats van 1) gekregen. Sindsdien schrijf ik de naam van dat bedrijf niet meer als M$, maar voluit MicroSoft.

Dennis.

Geplaatst door goldvinger
met dit soort computers moet je meestal zef recover cd's maken.
die cd's weken dan met een verborgen stukje software op de pc die niet verwijderd wordt van je pc tijdens het formateren
als je dat niet gedaan heb (zoals toendertijd in mijn geval:D )moet je eens het merk van je pc bellen.
die sturen ze dan alsnog op voor je.

ik had een packard bell en had het zelfde probleem.
ik hat die recover cd's gemaakt maar die bleken dus niet te werken.
packard bell gebeld en binnen twee dagen had ik ze in huis.

dus als het een voorgeinstaleerde pc is de fabrikant bellen.

of

is het geen voorgeinstaleerde pc en ben je cd-rom kwijt dan microsoft bellen zoals hierboven door mij beschreven

succes

Hallo Goldvinger,

Het is een Legend PC, maar hij heeft verdacht veel van Packard Bell weg, dus naar mijn mening de spijker op zijn kop. Nog geen bericht van Microsoft, dus da's nog even afwachten.
Nog wel een vraagje, iets waar jij ervaring mee hebt: als ik format c: doe, gaat dan ook de vervorgen partitie naar zijn grootje? Zo nee, denk je dan dat ik het vanuit de verborgen partitie opnieuw kan installeren?
Er is nog wel een Legend website met de drivers enzo, maar ja, daar ben ik op dit moment niet mee geholpen.
Kan ik vanuit dit systeem een "cleane' recovery CD maken, denkt je? Waar zit dat dan, hoe doe ik dat?

Misschien ook nog maar even de hoop vestigen op Microsoft vwb installatie CD, wie weet?

Thnx voor je reactie,

Johan

Geplaatst door 1marcel
Hallo Joey 13

Toevallig ook net bezig geweest met een soort zelfde probleem.

Zie mijn vraag:http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&postid=1425724#post1425724

Misschien heb je er ook wat aan, alle beetjes helpen denk ik maar.

gr. Marcel

Thnx Marcel, ga ik proberen (zie andere thread). PC is nog nooit geformatteerd, ook geen recovery CD's gemaakt, dus een bruikbare tip, lijkt me, ga ik zeker proberen. Laat nog weten hoe het afloopt, kan wel enkele dagen duren voor ik weer iets laat weten.

Johan

de verborgen partitie wordt niet verwijderd tijdens een format.
met de cd-rom(s) die je had moeten maken kan je je pc formateren en instaleren.

ik weet niet of je een gebruiksaanwijzing bij je pc zit.
daar moet wel wat over gezegt zijn hoe dat in zijn werk gaat.

Je kan twee dingen doen:

de pc fabrikant bellen en vragen of hun die cd(s) kunnen leveren.

of

microsoft bellen en hopen dat hun je een xp cd willen leveren.
met deze cd doe je dan een schone instalatie.

ik weet niet of microsoft daaraan wil meewerken omdat dit om een voorgeinstaleerde versie gaat.

maar je kan het proberen

Geplaatst door goldvinger
de verborgen partitie wordt niet verwijderd tijdens een format.
met de cd-rom(s) die je had moeten maken kan je je pc formateren en instaleren.

ik weet niet of je een gebruiksaanwijzing bij je pc zit.
daar moet wel wat over gezegt zijn hoe dat in zijn werk gaat.

Je kan twee dingen doen:

de pc fabrikant bellen en vragen of hun die cd(s) kunnen leveren.

of

microsoft bellen en hopen dat hun je een xp cd willen leveren.
met deze cd doe je dan een schone instalatie.

ik weet niet of microsoft daaraan wil meewerken omdat dit om een voorgeinstaleerde versie gaat.

maar je kan het proberen

Het antwoord van Microsoft:
Het is helaas niet mogelijk uw vraag, betreffende OEM (Original Equipment Manufacturer) software, te beantwoorden. Uw hardware fabrikant verzorgt de support op de bij uw systeem meegeleverde software.

Uw hardware fabrikant is volledig op de hoogte van de systeemconfiguratie en is daarnaast verantwoordelijk voor de ondersteuning op de OEM software produkten. Wij adviseren u hiervoor de service-voorwaarden welke door uw hardware fabrikant bij uw computer zijn meegeleverd door te nemen en voor de beantwoording van uw vraag contact op te nemen met uw hardware fabrikant.
Megapool is overgenomen door " de Harense Smid" en daar kunt u dan terecht voor ondersteuning. Bekijk ook of de computer van een Merk is zoals medion of dergelijke, het zou kunnen dat Megapool andere merken verkoopt dan Megapool zelf

Met vriendelijke groet,

Microsoft B.V.

Microsoft Contact Center
e-mail: msnlinfo@microsoft.com
tel.: +31 (20) 500 1500
fax: +31 (20) 500 1999

http://www.microsoft.nl

Helaas Pindakaas dus, ga dus de F11 optie van Goldvinger maar eens proberen, ik laat nog weten hoe het afloopt....

Joey13

Succes Joey 13,

Ben zelf nog niet aan de desbetreffende comp met soortgelijk prob. Ik hoop dat je wat wijzer wordt van opstarten verborgen patitie. Maar laat iedergeval wat horen hoe en wat..

gr. Marcel

Heb je geen telefoon nummer van de fabrikant van je legent pc.
die hebben als het goed is een helpdesk.

als je dat telefoonnummer niet heb loop dan gewoon eens een audiozaak binnen(its of de block of bcc e.d.)
die kunnen vast wel een telefoonnummer geven.
en als jij je probleem daar verteld willen ze je misschien jou nog wel verder helpen ook.

van its en modern weet ik zeker dat ze de klanten van het oude megapool willen en zullen helpen
je moet dan wel melden dat je deze pc bij megapool hebt gekocht.

succes maar weer

Wat je kunt doen is een andere XP installeren met zijn eigen serial en dan aanpassen naar jouw serial.

Maar of je dan de OEMrechten niet breekt..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan