XP installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvr

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
15
Hey,

Het volgende: Voorheen hadden we 1 PC met 98. Nu hebben we een nieuwe PC met daarop XP. Hiermee hebben we een netwerk gemaakt. Nu heb ik in xp flink zitten rommelen en de harde schijf van 98 is aan vervanging toe. Nu wil ik bijde pc helemaal leeg halen en daarna opniew installeren. XP blijft XP en 98 blijft 98 (systeemeisen voor XP passen niet op die 98-pc). De oude schijf dient als gedeelde schijf, dat houdt hij wel. Nieuwe harde schijf erin "frotten" no problem! 98 opnieuw installeren no problem. XP installeren beetje problem. Ik wil 100% zeker weten hoe je dat doet. Is dat nu werkelijk alleen opstarten vanaf cd-rom en setup uitvoeren?? Als je dat doet maakt hij dan ook de hele harde schijf helemaal leeg => ik wil met een helemaal schone lei beginnen. De reden van die vraag is is dat format c:\ -helemaal- niet werkt; tenminste dat kom ik genoeg tegen. Hoe zit dat met die NTFS-partitie? (setup doorlopen en als er gevraagd wordt om te "formateren" kiezen om een NTFS-partitie te maken??

Reden om dit te posten is ook omdat ik opzoek ben geweest naar een handleiding hierover en die kon ik niet vinden. Als het inderdaad echt zo eenvoudig is -win XP cd-rom erin en opstarten van CD-rom- dan laat maar zitten. Ik denk dat het ook wel handig is voor andere mensen.

Alvast enorm bedankt je antwoord!!!
 
Je moet inderdaad van de booten, mits je cd bootable is. (Heb je hem legaal ..?)

Dan is het gewoon simpelweg een paar keer op enter drukken. Je wordt gevraagd of de schijf geformateerd moet worden als NTFS inderdaad..
 
:D We hebben inderdaad een legale versie en ik ben net slim genoeg om te begrijpen dat een installatie-cd van een besturingsprogramma bootable moet zijn, dus in dat geval als ik hem niet zo legaal had was hij ook bootable geweest ;) (ofschoon ik hem wel had laten maken dan :))

Marre het is dus inderdaad zo handig! En is je HD dan ook finaal leeg? Ik neem aan van wel als hij opnieuw een partitie aanmaakt => APPELTJE EITJE DUS!! :thumb:
 
Je kan idd ook de partitie wissen en opnieuw aanmaken in die setup, maar formateren is voldoende hoor.. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan