XP installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr. Kaman

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
109
Een poosje geleden opende ik nog een thread over dat ik CHKDSK zo vaak moet doen, nu lijkt de HD het helemaal (hoop het niet) opgegeven te hebbenl.

Als ik wil opstarten, krijg ik een error dat windows/system32/config o.i.d. niet gevonden kan worden, en dat ik m'n installatie kan repareren door de CD erin te doen en in de setup voor repareren te kiezen.

Het grootste probleem is nu dat ik voor m'n SATA drive drivers nodig heb, die ik vlak voor de windows setup begint van een floppy moet halen (druk op F6 als u SCSI/RAID drivers wilt installeren).
Maar de floppy drive poort lijkt stuk, dus dat lukt niet.

Zou er een andere manier zijn om deze drivers erop te krijgen?
Of een andere manier om de HD te repareren?

Bij voorbaat dank! :thumb:
 
Zal toch via een diskette moeten. Een diskette-station kost ong. € 8,00

Ik vermoed trouwens dat het probleem elders zit.

Download vanaf de site van de fabrikant van je harde schijf(ven) het diagnose-tooltje.
 
Geplaatst door Tiborv
Zal toch via een diskette moeten. Een diskette-station kost ong. € 8,00

Ik vermoed trouwens dat het probleem elders zit.

Download vanaf de site van de fabrikant van je harde schijf(ven) het diagnose-tooltje.

De diskette drive is niet stuk, maar de IDE poort voor die drive. Ik heb het net al met 2 verschillende drives en kabels geprobeerd.

Ik heb (hoop ik) een andere oplossing gevonden. Op een andere HD XP gezet en de oude SATA HD toevoegen en dan op fouten laten controleren door windows, hopen dat t werkt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan