XP installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dingeman

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2000
Berichten
503
Hoi,

Een kennis van mij had XP over Win 98 sec edition proberen te installeren. Nu blijkt er iets mis te zijn. Wanneer hij de pc opstart begint de setup van XP te lopen en blijkt al over de helft van de setup te zijn. Na verloop krijgt hij een foutmelding. Is er een mogelijkheid om via een opstartdisk alles te formatteren zodat de setup weer van voren af aan te zetten is? En welke commando's moet dan de opstartdisk bevatten???

Ik hoop op enkele reacties.

bij voorbaat hartelijk dank
 
CD-rom van XP erin doen, schijfje formatteren en opnieuw setuppen :).
 
Hoi,

Doch zoals ik al aangaf, de pc start op met de setup, of er nu een cd inzit of niet.
 
Zet in je bioss de eerste drive letter op cdrom opstart 1 en doe dan gewoon je cd rom xp er in en volg de instruktie.
zoniet is er geen cd rom aangmeld of vraagt er een oudere cd rom om een atapi driver deze werken pas na installatie van de xp cd dus dan niet bruikbaar voor opstart xp ga dan even naar http://www.bootdisk.com en maak 6 opstart schijvjes van xp. vervolgens zet je dan in het bioss de drive letter voor boot floppy op 1 en start vanaf floppy waardoor na enkele ogenblikken er een driver wordt aangemaakt voor de cd rom je kunt dan door gaan met installeren maar eventueel in het bioss de drive letter weer op cd rom zetten als eerste werkt weer met de opstart van xp na de handeling .
makkelijker is een jumper verzetten op de cdrom.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan