XP installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikbouw

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2003
Berichten
78
Ik heb iva het werk een pentium III 866 M (compaq deskpro EN) over genomen. 128 mb intern geheugen en 15 mb harde schijf. PCtje voor de kids.

De schijf is leeg en heb ik voor de zekerheid geformateerd. Verder staat er dus niks op. Als ik de xp cdrom erin stop krijg ik de melding:

Kan het bestand\i386\halaacpi.dll niet in he geheugen laden. Foutcode 7.

Daarna wordt de setup afgebroken. Ik kom dus niet verder........

Wie kan mij helpen ?
:)
 
hahahaha de laatste uiteraard.
Maar wil er nog een schijf bij gaan plaatsen.
Eerst maar eens aan de gang krijgen
 
Vóór het formateren is het (m.i.) altijd beter eerst een fdisk uit te voeren. Dus alle patities eerst te verwijderen en het vervolgens een nieuwe aan te maken. Dan pas kun je zeggen dat je met een schone lei begint. Of heb je dat ook al gedaan?

Dennis.
 
Dat heb ik inderdaad al gedaan. Maar ik had twee cd-roms. Een met XP home. (die het niet deed) en een met XP Pro. De installatie van de ze doet het nu op dit moment wel dus ik wacht even af.
Als het lukt horen jullie het........... Maar blijft vreemd waarom deze het nu wel doet ?:cool:
 
Geplaatst door Rikbouw
Dat heb ik inderdaad al gedaan.
:thumb: (zo hoort het ook)
Geplaatst door Rikbouw

Maar ik had twee cd-roms. Een met XP home. (die het niet deed) en een met XP Pro. De installatie van de ze doet het nu op dit moment wel dus ik wacht even af.
Als het lukt horen jullie het...........
Het zal volgens mij wel lukken hoor.
Geplaatst door Rikbouw

Maar blijft vreemd waarom deze het nu wel doet ?:cool:
De cd even schoonmaken misschien? Want het probleem met halacpi.dll kan alleen pas plaats vinden indien XP al geïnstalleerd is, door bv. een virus geïnfectreerd, en niet tijdens de installatie. Lukt het je bijvoorbeeld op een gegeven moment(nadat de cd schoongemaakt is) XP home te installeren en het halacpi.dll probleem zich weer voordoet, dan kun je SP2 erbij installeren om dat euvel te verhelpen.

Dennis.
 
Altijd goed om te zien hoe snel je hier geholpen wordt maar de pc doet het goed op XP pro.

Bedankt maar weer allemaal !!!!!! :)
 
Dankzij jezelf:thumb:

De kids natuurlijk trots op de vader.

Groetjes en veel plezier met XP Pro,

Dennis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan