xp installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

marco cera

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
192
ik krijg tijdens de installatie van xp tijdens het kopieren van de bestanden allemaal meldingen dat hij bepaalde bestanden niet kan kopieeren.
Ik klik dan op esc om deze over te slaan en ga verder met het volgende bestand .
echter het zijn wel 100 bestanden die niet gekopieerd kunnen worden.

uiteindelijk krijg ik zo'n diep blauw scherm met iet wat vreemde witte letters met de fout

MEMORY_Management


en nog wat uitleg erbij dat als het de eerste keer is dat etc etc....

ik heb alles geprobeerd, op de c schijf op de D schijf, master en slave settings veranderd omdat ik twijfel of mijn c schijf nog 100% is etc....

weten jullie het????

ik hor het graag


met vriendelijke groet

marco
 
Als de melding luidt: Insufficient memory danwel Onvoldoende geheugen, dan kan het ook zijn dat de partitie(-tabel) van de harddisk niet deugt.

Tijs.
 
Een posting op internet zegt dit:

Zo op het eerste gezicht denk ik dat je hetzelfde probleem hebt als ik had.
Ik wilde XP nieuw installeren, maar dat ging niet omdat ik mijn harde schijf
zo geformatteerd had, dat het installatieprogramma bepaalde, op de harde
schijf gezekerde informatie niet meer kon vinden. Daardoor kon ik nog wel
het installatieprogramma starten via a:, maar XP zelf niet meer installeren.
Bij mij waren het vooral de .dll bestanden die niet korrekt gekopieerd
werden. Het resultaat was, dat ik de pc naar de winkel teruggebracht heb en
dat men van daar uit met Packard Bell getelefoneerd hebben om die gezekerde
informatie terug te halen. Dat is vlekkeloos gelukt.
Mij werd verteld, dat die procedure van informatie op de harde schijf
zekeren voornamelijk bij merkencomputers gebeurt.
 
Helaas ik heb geen oplossing voor het probleem, maar ik wil wel graag geinformeerd worden over de afloop, vandaar deze posting.

Als die "gezekerde" gegevens weer wat anders zijn dan een "slechts" een verborgen partitie, is dit iets waarvan ik niet niet eerder heb gehoord................
Betreft het "slechts" een verborgen partitie, dan is het wat mij betreft "oud" nieuws.

Marco, over wat voor een pc gaat het?
 
ik zou zeggen dat je moet ff de cd controloren meestaal als er kan iets niet geinstallerd worden is door de cd, wordt niet goed gelezen!!!
 
wat voor merk? tsja

het is een door de winkel bijelkaar geraapt zooitje dacht ik.
abit moederbord met 512 werkgeheugen en pent 3 processor met 1ghz ofzo

waarom is het nou nooit eens lekker makkelijk?

en ja de cd rom is schoon ik heb ook nog een andere geprobeert en die geeft de zelfde fouten?

groetjes

marco
 
Mogelijke oplossing!

Hoi Marco Cera,

Ik stuitte vandaag op hetzelfde probleem. Moest voor een kennis Xp opnieuw installeren op een systeem. Bij mij konden bepaalde bestanden tijdens de setup ook niet gekopieerd worden. Heb het met twee verschillende Xp cd's geprobeerd, maar het probleem bleef.

Ik heb (voor mij) de oplossing toch gevonden. Het betrof in mijn geval namelijk een vrij oude pc, echt een verzamelbakkie. Ik had het vermoeden dat het geheugen roet in het eten gooide. Toen ik een geheugenreepje verwijderde (zomaar eentje, op goed geluk) verliep de Xp installatie vlekkenloos! Momenteel is Xp succesvol draaiende op dit syteem.

Misschien kun je hier wat mee!

Groet,
Sjakie
 
Hoi Marco Cera,

Ik stuitte vandaag op hetzelfde probleem. Moest voor een kennis Xp opnieuw installeren op een systeem. Bij mij konden bepaalde bestanden tijdens de setup ook niet gekopieerd worden. Heb het met twee verschillende Xp cd's geprobeerd, maar het probleem bleef.

Ik heb (voor mij) de oplossing toch gevonden. Het betrof in mijn geval namelijk een vrij oude pc, echt een verzamelbakkie. Ik had het vermoeden dat het geheugen roet in het eten gooide. Toen ik een geheugenreepje verwijderde (zomaar eentje, op goed geluk) verliep de Xp installatie vlekkenloos! Momenteel is Xp succesvol draaiende op dit syteem.

Misschien kun je hier wat mee!

Groet,
Sjakie


hoi sjakie, dat heb ik ook geprobeerd maar hij bleef mopperen over van alles en nog wat..

wordt vervolgd, laptoppie van 600 euri dan maar?.....
volgens mij is het een samenzwering tussen pc leveranciers en microsoft.
op een gegeven moment loopt een computer van 6 jaar oud gewoon waardeloos.
zou toch niet moeten uitmaken met genoeg hardware aanboord maar er is nog meer tussen softwarehemel en hardware aarde........$!@!%%@#@$
 
volgens mij is het een samenzwering tussen pc leveranciers en microsoft. op een gegeven moment loopt een computer van 6 jaar oud gewoon waardeloos. zou toch niet moeten uitmaken met genoeg hardware aanboord maar er is nog meer tussen softwarehemel en hardware aarde........$!@!%%@#@$
Ik heb deze thread nog eens nagelezen.
Heb ik goed begrepen, dat je Windows XP wilde installeren op een zes jaar oude PC waarvan de C-schijf misschien niet meer 100% is?
En verder dat je weinig weet over de hardware, want het is "een door de winkel bijelkaar geraapt zooitje".
Gelet op de foutmelding die je kreeg, moeten we eigenlijk toch wel weten wat de juiste specificaties van de PC zijn.

Dus ik vraag me af: stond er al een andere versie van Windows op de PC?
Heb je gekozen voor een update vanaf die bestaande Windows-versie naar Windows XP?
Als je daar niet voor gekozen hebt, waarom niet?
En kun je echt niet meer gegevens achterhalen, zoals merk en omvang van de harde schijven, merk en type van het moederbord,
wat voor grafische kaart zit er in de PC?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan