xp installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

baws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Berichten
1.258
xp installeren Bios

ik krijg xp niet geinstalleerd steeds als hij de windows bestanden heeft gekopiëerd de eerste stap naar winxp start hij opnieuw op mar kom ik weer in de setup terecht ipv dat hij verder gaat.

mijn BIOS instellingen zijn




BIOS

Amibios setup


Quik boot: enabled
1st Boot Device: IDE-2
2nd Boot Device: CDROM
3e Boot Device: Floppy
Try other booth devices: Yes
Initial display mode: bios
s.m.a.r.t for hard disk Enabled
BootUp Num-Lock: On
Floppy Drive Swap: Disabled
Floppy drive seek: Disabled
Primary display: VGA/EGA
Password check: Setup
Boot To OS/2: NO
L1 Cache: Enabled
L2 Cache: Enabled
System Bios Cacheable: Enabled
C0000, 32k Shadow: Cached


zit hier een fout in?
 
Hoi...

Zet de cdrom eens als first boot device.
Dan formateren en installeren gaan.
 
waar staat boot os/2 voor boot operating system dan lijkt me dat dat aan moet?
 
xp installeren.

ik heb een harde schijf geformateert ntfs.
xp instaltie cd erin gedaan.
hij kopieert bestanden
hij start opnieuw op.
hij komt weer bij hetzelfde setup.
als ik zonder cd opstart doet hij niets. wacht hij op een cd of floppy.
er is ongeveer 600 mb overgeschreven naar mij hd
heb in de bios geprobeert met cd als eerste boot locatie en hd als boot locatie beide hetzelfde resultaat
als ik n aar reparen ga in het setup zijn er 47 besanden zichtbaar 2054343 bytes
 
Laatst bewerkt:
Nadat de besstanden gekopieerd zijn zal de installatie van start gaan. De installatie zal vervolgens aangeven dat het systeem gaat initialiseren en start vervolgens opnieuw op. Het is nu belangrijk dat je het systeen NIET meer opstart van de cd. Zodra het menu opgestart wordt dat in het eerste plaatje wordt aangegeven dan moet je niet op een toets drukken. Na een paar seconden zal de setup gewoon doorgaan.

Nadat het systeem is geherstart zal de setup beginnen met de Windows xp setup wizzard. Klik op volgende en ga akkoort met de overeenkomst die Microsoft stelt aan zijn gebruikers.

hij start dus wel van de cd op.. en als ik de cd eruit haal start hi niet op
 
wat te doen

hoe zorg ik dat hij het doet ?
de hd is dus niet bootable want als ik de cd eruit haal doet hij niets.
 
idd
als hij weer klaar is met de betandne kopieren start hij weer het zelfde setup up maar als ik weer wil installeren zegt hij dat er al een os is
 
na dit

Nadat het systeem is geherstart zal de setup beginnen met de Windows xp setup wizzard. Klik op volgende en ga akkoort met de overeenkomst die Microsoft stelt aan zijn gebruikers.

moet je ook de cd laten zitten maarna herstart niet meer op een knop drukken
:thumb:
 
dat doet hij dus niet als hij herstart , en ik laat de cd zitten krijg ik het zelfde setup venster
 
nee het is een orgineel heb al diverse xp cd's geprobeerd heb 5 dezelfde ofzo en doen ook hetzelfde.
zijn voor levering bij een nieuwe pc
 
Nadat de besstanden gekopieerd zijn zal de installatie van start gaan. De installatie zal vervolgens aangeven dat het systeem gaat initialiseren en start vervolgens opnieuw op. Het is nu belangrijk dat je het systeen NIET meer opstart van de cd
dit doet hij dus wel..
 
hoe moeten de bios settings staan? ik heb nu cd-rom als eerste, top de cd van Windows XP in je pc en herstart je pc. Zodra je je systeem gestart hebt dan zal de installatie van Windows XP beginnen. Als je systeem niet vanaf je cdrom boot dan moet je dit eerst aangeven binnen de bios setup van je pc. Hierstart je pc en klik direct op de delete knop (herhaal dit maar een tijdje) nadat het bios menu geladen is dan moet je zoeken naar Advanced Bios Features en boot devices (iedere bios is anders en dus kunnen we niet precies zeggen wat je moet doen). Zet je cdrom speler hiervoor als eerste boot device en save je instellingen. Hierna zal de setup van Windows XP automatisch starten nadat je je pc opnieuw hebt gestart.



dan is het toch logisch dat hij weer naar het setup gaat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan