xp installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Hallo

Via mijn broer een van zijn werk een afgeschreven laptop gekregen .
Deze is beveiligd met een niet bekend wachtwoord . Daarom wil ik xp-pro er opnieuw opzetten , dus in de bios de cd-speler als eerste geselecteerd in het bootscherm , gesaved en opnieuw opgestart .
Na het drukken op een toets begint de installatie , helaas na een paar minuten een stop fout .
De xp cd is goed want op een andere laptop is er geen probleem .

Vraag wat is er aan de hand en hoe krijg ik xp erop ?

Mvg. Hans

Hoi...

Laptop met een sata schijf toevallig??
Zo ja..xp kan niet zondermeer met sata overweg.2 mogelijkheden wellicht:In bios kijken of je kan kiezen tussen ide en sata modus.(op ide zetten)
Of...kijken bij laptopfabrikant of er sata drivers voorhanden zijn voor xp.

Hallo ,

Xp staat erop ik kom er niet in vanwege niet bekend wachtwoord . Het is een Dell laptop met een harde schijf van 40 Gb. ik zie nergens iets van sata dus ik denk dat het ide is .

Wel zie ik in de bios security staan , zou ik daar iets moeten veranderen ?

Misschien heb je hier (#22)iets aan?

Een oplossing om het wachtwoord te verwijderen,dan hoef je geen nieuwe install te doen.

Succes

Dan heb ik je verkeerd begrepen.Dacht dat je wel in bios kon komen en installatie kon beginnen.

idd, het is een sata-hd.

Je zult de sata driver moeten integreren met nlite.Daarna branden op een dvd en zo kan je xp installeren.Ofwel volg je de link die ik gaf in mijn eerste antwoord en verwijder je het wachtwoord.

Succes

Ik snap niet waar ik dat programma moet downloaden in die link , als ik dat programma intyp bij google ( ALL Windows Password Remover 23.09.2011 ) zie ik alleen maar betaalde versies .

klik hier,

dan gaat er een webpagina open,scroll naar beneden tot je downloadlinks ziet staan,klik op filesonic,scroll naar beneden en klik op slowdownload,de rest wijst zichzelf uit.Als het je niet lukt,laat het weten dan help ik je verder.

De link wil niet werken , maar via torrent het programma binnen gehaald .
Ga het nu branden en proberen .
Mocht ik nu niet meer reageren dan meld ik mij morgen .
Alvast mijn dank .

Ook na het draaien van dat programma moet ik toch een ww opgeven .

Dit zou ook eventueel kunnen helpen.

Hallo , ben ik weer .

Aangezien ik nog meer foutmeldingen kreeg heb ik een format c gedaan .
Xp blijft bij installatie die stopfout geven dus heb ik windows 98 geprobeerd en dat ging probleemloos , wel zag ik ergens iets over 64 bits . Zou het kunnen zijn dat de laptop 64 bits is ? Ik kan hierover op het ding niets vinden ook op de Dell site niet.

Kan ik xp-pro 64 bits downloaden en dan de produkt key op het stickertje gebruiken ?

Hans

Xp-pro is het dus niet , daarom de stopfout melding die ik krijg bij de installatie van xp-pro 32 .

STOP: 0X0000007E (0XC0000005 , 0XF76130BF , 0XF7A5F208 , 0XF7A5EF08)

PCI.SYS - ADDRESS F76130BF base at F760C000, DateStamp 3b7d855c

Wie snapt dit ?

Hans

Alles is gelukt , het bleek toch aan het schijfje met xp of de dvd-lezer te liggen .
Heb een xp versie gedownload ( originele code ingevoerd ) en alles werkt perfect .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan