XP Installereren

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjajona

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2002
Hi guys,
Op dit moment heb ik Windows ME maar ik wil graag XP installeren. Mijn HD is verdeeld in 2 partities.
Op C Het besturingssysteem en de programma's en op D: de bestanden.
Nu hoef ik toch alleen maar op te starten met een opstartdiskette, C te formatteren en dan XP opnieuw op C te zetten?
Dan kan ik al mijn bestanden behouden, of niet?

Je kan effectief je Windows ME upgraden naar WinXP, daardoor blijven al je programma's werken en behoud je al je instellingen. Dit kan gewoon door de WinXP cd te starten in WindowsME. In het openingsvenster zie je dan de verschillende opties.

Groeten Oossie

Laatst bewerkt:
hoi

je kan je schijf ok formateren met een boote baare xp dat gaat veel sneler dan dat het met een flopie

maar als je xp instaleert kan je toch ok gewoon windows bvmnaar XP in windows in windows
dat gaat veel sneler en je hoeft niks opniew te instaleren

doei

Laatst bewerkt:
Upgraden kan wel maar ik wil graag een schone installatie omdat hij kuren begint te krijgen met afsluiten enzo. Vaak sluit ie niet af. Dus dan maar meteen XP erop.

je kan wel alles opnieuw instaleren maar dan ben je je programas ok kwijt die moet je dan opnieuw op je D:/ schijf zetten

Ik wens je in ieder geval succes, qua stabiliteit wint windowsXP het in ieder geval van ME.

Groeten Oossie

Tja, daar word ik nu moedeloos van. Ik wilde dus maar eens beginnen met een upgrade. Krijg ik me daar een lijst met allemaal apparaten en software die mogelijk niet goed werken met XP en waarvoor ik allemaal zooi moet gaan downloaden. Mijn Nvidia Gforce, mijn Modem, mijn printer, mijn wacom tekentablet en nog veel meer.
Mogelijk werkt mijn internetverbinding ed dan ook niet meer. Ik heb de installatie maar afgebroken want daar heb ik ff geen zin in.

Dat valt reuze mee, ook bij diversehardware leveranciers hebben ze de nieuwe drivers voor winXP, nvidia drivers zitten al voor de meeste kaarten in winXP meegebakken, ook je modemcd zal al wel een XP instalatiebestand voor XP hebben. Ik geef toe, je moet ff een avondje doorzetten, maar dan heb je ook wat.

Groeten Oossie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan