Xp installprobleem, zie Aidarapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Xp installprobleem, zie Aida32 bevindingen

Lukt nog altijd niet XP te installeren.

Ik heb nu ook een Aida32-ee393-rapport gegenereerd, daar staat o.a. in :
1. Moederbord Chipset : "Probleem; AGP is gedeactiveerd. Dit veroorzaakt misschien prestatieproblemen.
Hoe kan ik AGP activeren ?

(Chipseteigenschappen
Moederbord Chipset VIA VT8366A Apollo KT266A
In-Order Queue Depth 4
CAS Latency 2.5T
RAS To CAS Delay 3T
RAS Precharge 3T
RAS Active Time 6T

Geheugenslots
DRAM Slot #1 256 MB (DDR SDRAM)
DRAM Slot #2 256 MB (DDR SDRAM)
Geheugenmodule van Samsung M3 68L3313BT1-CB0
Geheugensnelheid PC2100 (133 Mhz)

AGP Eigenschappen
AGP Versie 2.00
AGP Status Gedeactiveerd
AGP doorvoergrootte 128 MB
Ondersteunde AGP Snelheid 1x, 2x, 4x
Fast-Write Niet ondersteund
Side Band Addressing Ondersteund, Gedeactiveerd)

2. Bij computer, DMI lees ik de waarschuwing : "De juistheid van de DMI data kan niet worden gegarandeerd" ?

Laatst bewerkt:
Leukd at je er even bijzet wat je probleem nu precies is...

Gokje, Xp geeft problemen met bepaalde videokaarten, de enige oplossing is om er tijdens de installatie een andere videokaart in te hangen en die na de installatie weer te vervangen door je eigen

1. Hier vind je de gehele geschiedenis.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=162202

2. En wat de AGP activeren betreft, het enige wat in de BIOS er op lijkt is :
Onder : Advanced Chipset Feature;
staat : AGP & P2P Bridge control;
en AGP master 1 WS Write
resp. AGP master 1 WS Read staan beide op disabled

Moeten die op Enabled staan ?

Je gaat nu 2 dingen door elkaar halen door 2 topics te openen, hier heb je het over je videokaart en daar lijkt het probleem te liggen in je raid controller.

Als je raid hebt sluit het eens gewoon aan op IDE e kijk of het dan wel werkt, anders de videokaart vervangen

Je hebt gelijk, sorry.
Eerst maar het AGP-verhaal, je reactie graag daar op.

Geplaatst door Yari02
Je hebt gelijk, sorry.
Eerst maar het AGP-verhaal, je reactie graag daar op.

Zoals ik zeg probeer eens een andere videokaart. Tenzij je zelf hebt zitten *****n staat in je bios niks verkeerds anders kun je dat heel simpel herstellen door de standaardwaarden te kiezen maar bij mijn weten bestaat er geen optie in je bios om ervoor te zorgen dat je x niet kan instaleren dan blijft over de bug in xp waardoor je xp niet kan installeren met bepaalde videokaarten

Oke, betekent wat je zegt dat de door Aida32 gegeven melding bij Moederbord Chipset : "Probleem; AGP is gedeactiveerd. Dit veroorzaakt misschien prestatieproblemen" EEN MOGELIJKE oorzaak KAN zijn van het XP-installatieprobleem.
En betekent het dan tegelijk, dat mijn Matrox G550 in combinatie met XP het AGP niet kan activeren.

Wanneer krijg je trouwens de fout dat je xp niet lan installeren?

Ik krijg XP volledig geinstalleerd. En dan......nooit op hetzelfde moment crasht XP met deze melding :

Stop : C0000218 {registerbestand fout}
Het register kan het volgende onderdeel(bestand) niet laden
\systemroot\system32\config\software
of het logboekbestand of vervangende bestand van het onderdeel.
Het is beschadigd, niet aanwezig of niet schrijfbaar.
Bezig met starten van de fysieke geheugendump
De fysieke geheugendump is voltooid
Neem contact op met de systeembeheerder of de afdeling
Technische ondersteuning op voor hulp
Stop: C000021a{onherstelbare systeemfout}

Het systeem is vervolgens, via geen enkele optie(systeemherstel, veilige modus) te herstellen. Met elke poging kom ik uit op het blauwe scherm met bovengenoemde melding (onherstelbare systeemfout). Er zit dus niets anders op dan met de XP-CD-rom opnieuw te installeren etc. etc. en vervolgens loopt het systeem wederom op een willekeurig moment vast. Het gebeurde zelfs nadat ik op een gegeven moment alles(incl. programma's) met succes had geinstalleerd. De volgende dag startte ik de PC weer op en opnieuw het blauwe scherm met bovengenoemde melding(onherstelbare systeemfout).

Systeem : Athlon(tm) XP 1600+ 512 MB, EPOX 8KHA moederbord, vier partities, met raidcontroller, Matrox G550, HP 950C, Epson scanner 1240photo, creative SBlive, Trustmonitor PV 17 OSD, Liteon CD-brander 1610 2B, Liteon DVD-rom LTD 163, Logitech compatible mous, Sitecom 10/100 Ethernet adapter LN-020.

Heb ik ook al geprobeerd.
Dan lukt het inderdaad wel weer XP te herstellen.
Echter, al vrij snel word ik weer met dezelfde crash geconfronteerd.
De geheugenmodules (2 X 256 MB) zijn overigens van
Samsung M3 68L3313BT1-CB0 en
Geheugensnelheid PC2100 (133 Mhz)
Geen idee, of dit een A of een B merk (type) betreft !

1) De processor is inderdaad 266 Mhz.
Geheugen ook al diverse malen getest en geen problemen. Maakt het wat uit, of ik het geheugen onder WinME of XP test ?

2) En is Samsung M3 68L3313BT1-CB0 en
geheugensnelheid PC2100 (133 Mhz), een matig merk/type geheugen, of op zich goed genoeg; dus ook voor XP.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan