Xp internet delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

yrref

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2002
Berichten
597
hey,

Ik had voorheen een netwerk (crosslink) tussen XP en 98se. Nu heb ik XP geinstalleerd ipv 98se.
Maar nu weet ik niet percies hoe de instellingen zijn omdat iets anders in elkaar steekt.
In de bijlage staan hoe ik de instellingen nu heb. Pingen lukt en ik heb ook bestandsdeling. Het internet sharen is nu dus het probleem. Firewalls staan uit en op server internet delen ingeschakeld.
Op de client zie ik 2 verbindingen staan 1 van mijn NIC en een Lan verbinding "internet gateway", moet ik bij deze verbinding nog wat instellen???

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • netwerk1.jpg
    netwerk1.jpg
    88,8 KB · Weergaven: 44
Ik had die topic al doorgelezen, maar kom er nog niet helemaal uit.
 
al overwogen om niet handmatig de klus te doen, maar de xp wizzard even uit te voeren ?
 
Zet alles op de client eens op automatisch ipv handmatig invoeren
 
Ik heb die wizard van xp nu ff geprobeerd. Maar dat helpt ook niet. (ik ging daar eigenlijk al vanuit :))
Maar bij de Client heb ik 2 verbindingen staan terwijl ik maar 1 nic heb. Klopt dat dan ? de eerste lan verbinding is voor het internet delen staat er. Maar in win98 had ik maar 1 nic :S
 
yrref, wat voor internet verbinding gebruik je???
Op de server-pc staat bij standaard gateway geen ip-adres van je provider ingesteld, tevens moet je bij voorkeur DNS-server en alternatieve DNS-server de DNS-server adressen van je provider invullen, deze zijn op te vragen bij je provider.
 
Het Ip adres van mijn provider moet er ook niet staan, omdat ik met een netwerk bezig ben. En zelf ip adressen toewijs
 
netwerk

Hoi,ik heb dus ook een crosslink netwerk,bij mij werkt het als volgt

eerst de server pc opstarten,dan de client
de wizard van netwerk gebruiken
dus op client installen,op de server de firewall uitschakelen,via eigenschappen/geavanceerd
client restarten,ip van de client invoeren bij je firewall,client restarten dan moet het werken
suc6
 
Ten eerste, allemaal bedankt voor jullie hulp.

Ik heb het net zelf opgelost :D
Om het probleem te verhelpen heb ik in de client, de lan verbinding interenet geopend. Daar heb ik de eigenschappen van http (Web) geopend.
Daar had ik staat 192.168.0.1, dat heb ik veranderd in de naam van mijn server computer ( kan je vinden in system, server)
Dat was alles :D toen werkt ut
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan