XP is langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systemizer X100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Arg, ik denk dat er iets mis is met mijn PC!
Wanneer ik Windows XP gebruik, gaat alles LANGZAAM.
Ik moet tenminste 30 seconden wachten totdat een programma opstart, tot die tijd kan ik niets doen.
Ik heb gekeken in het Taakbeheer, en daar staat dat het programma NETD32.EXE 100% van mijn processor gebruikt. Nu weet ik dus niet wat dat voor een programma is en wat ik er tegen kan doen om mijn computer weer normaal te krijgen?

-Systemizer X100

Vertel eens wat voor PC je hebt (processor/geheugen).

Oke, (sorry, verkeerde sectie, hehehe).

Processor: 2.4 GHZ
Videokaart: Geforce FX 5200 128MB
RAM: 512 MB DDR
HDD: Maxtor 30GB
Windows Home Edition

Ehh. Ja, is dit wat je moet weten?

(Jeej, ik krijg hier sneller reacties dan op Microsoft.com!)

-Systemizer X100

Als ik op google op netd32.exe zoek krijg ik geen resultaten, weet je zeker dat je de bestandsnaam goed hebt?

Zo ja, ga dan naar Start > Zoeken
klik links op alle bestanden en mappen en vul bij de bestandsnaam netd32.exe in en klik op zoeken.

Als het goed is komt het netd32 bestand dan rechts te staan na een tijdje. Als je er met de rechtermuisknop op klikt en eigenschappen kiest. Daar kan je vaak de naam van het programma vinden en soms zelfs wat het doet.
Zie ook de bijlage voor een voorbeeld met een ander bestand.

Laatst bewerkt:
Gevonden? Of toch niet...

Hmmm. Ik heb maar 1 bestand gevonden, maar ik zie niet van die informatie. Alleen datgene wat je normaal ziet (bestandsinformatie en Compatible mode) Het bestand is 36 KB groot en is gemaakt op 12-4-2003.

Ik heb ook Windows2000 en ik heb het bestand niet. Bij mij bestaat de directory \windows trouwens niet, in 2000 heet die directory winnt.. Heb je niet toevallig XP?

Ja, ik heb windows xp.

Ja, stomme fout, sorry, ik ben hier pas net...

gnegnegne

Geplaatst door Tiborv
Ik heb ook Windows2000 en ik heb het bestand niet. Bij mij bestaat de directory \windows trouwens niet, in 2000 heet die directory winnt.. Heb je niet toevallig XP?

Ik heb Xp en het bestand ook niet in die directory ?

Geplaatst door Systemizer X100
Dus je probeert te zeggen dat het niet bij windows hoort?

Weet het niet

Ik heb XP home edition en jij ??

Vraag verplaatst van de w2k sectie naar de XP sectie en tevens de titel aangepast

Hmm op z'n minst vreemd te noemen. Zou je het bestand kunnen zippen en aan het volgende bericht als bijlage toe kunnen voegen? Misschien dat wij kunnen achterhalen waar het vandaan komt?

Enige waar ik netd.exe tegenkom is bij pagina's over virussen. Heb je een goede virusscanner?

<Hr>

http://www.viruslist.com/eng/viruslist.html?id=57335

Netdex is multi-component backdoor trojan program. It allows a remote hacker to take control of infected computers. To accomplish this, the backdoor code downloads special script files from the Web site http://www.two.com.ru, processes them and then sends the result back to that Web site.

The main backdoor component is a Java Script program with the name,

"zshell.js"
Other backdoor components are:

a.com - DOS COM program (helper)
netd.exe - Win32 EXE program (transfer service)
o.js, installer.php - Java Script (installer)
repost.html, sh.php - HTML page with Java Script program (additional component)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan