XP is onvoorspelbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

pc-gek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jan 2005
Berichten
2
Hoi,

Ik heb na veel problemen met Me besloten XP te instaleren. Dt ging niet makkelijk. Lukte niet om XP over ME te instaleren, had XP toen op de D-schijf geinstaleerd, maar ik wilde het toch op de C-schijf hebben en voorgoed weg met ME. Dus heb ik de C-schijf geformateerd en alle gegevens (Xp) van de D schijf verwijderd, dat leek wel goed te zijn gegaan. Tijdens de instalatie heb ik gekozen voor NTFS.

Sinds de instalatie heb ik het volgende probleem: mijn USB toetsenbord en muis blijven vaak uitgeschakeld bij het opstarten. Ook duurt het vrij lang voordat windows opstart. Kan dit komen doordat ik XP eerst op de D-schijf had geinstaleerd? of heb ik niet genoeg geheugen? wie weet raad?

mijn pc: Imedia van Packard Bell, Pentium III met 128 intern geheugen.

groetjes,
pc-gek :(
 
Mischien heb je apparte drivers voor je muis en toestenbord?
En dat opstarten zou wel eens door het geheugen kunnen komen 128Mb is vrij weinig voor XP.....hoe lang duurt het opstarten?
 
het verschilt nog wel, de ene keer gaat het sneller dan de andere, vanmiddag heb ik het in de veilige modus moeten opstarten, is best lastig.
 
ik heb al diverse Pakard Bell machines onderhanden gehad, maar ik kijk toch elke keer weer even op het forum van packard bell. Op site van hun tik je serienummer van pc in en je vind drivers die je nodig hebt. Tevens is vaak bij wat oudere machines als eerste een bios update nodig om allerlei problemen met bios instellingen en software voor speciaal PB toestenbord te voorkomen.

Dus als eerste even avondje struinen op forum...drivers en updates verzamelen, lezen hoe je je bios moet upgraden!!!!, en dan pas WinXP installeren.128 mb is idd vrij weinig, dus geheugen erbij prikken.


Mike
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan