Xp kan niet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

chos

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2009
Berichten
15
er staat system32/config/sytem dat daar een fout in is en ik ben dus de cd kwijt maar kan ik hoe kan ik dit oplossen???


edit: cd gevonden maar ik heb geen idee hoe ik het reperatie programma moet starten.
 
Laatst bewerkt:
edit: cd gevonden maar ik heb geen idee hoe ik het reperatie programma moet starten.

Het reparatie programma start je door je pc met de CD op te starten (dus eigenlijk Windows Setup) en dan kun je voor de optie Windows repareren.

Je krijgt dan wel een soort opdrachtprompt (cmd) voor je kiezen gegooid. Wat je daar precies in moet typen weer ik niet om dit probleem te verhelpen.
 
mijn computer komt van dell is de cd eigenlijk om windows opnieuw te installeren?

zoja dan heb ik de goeie cd

zoniet dan heb ik dus niet de goeie cd.
 
Cd

Ja je hebt bij dell bijna altijd een recovery cd

Hier kan je hem automatisch foute laten opsporren. Hij zal dus het bestand dat hij mist of beschadigt is repareren of opnieuw plaatsten.

Je kan inderdaad via CMD het 1 en andere doen.
chkdsk /f kan je fouten opsporren en laten repareren maar dit help niet altijd dus vandaar is de CD er handig :thumb:
 
system32/config/sytem
Dit geeft een registerfout aan,dus geen bestand wat corrupt is geraakt en door vervangen kan worden opgelost.

Kun je nog wel in de veilige modus opstarten?Misschien kun je dan een herstelpunt terugzetten.

Mocht dit niet lukken,kun je dan wel van iemand een originele XP installatie cd lenen?

Greetz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan