XP klapt eruit!

Status
Niet open voor verdere reacties.

AdVice

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2005
Als ik mijn PC opstart gaat alles goed tot aan het opstarten van het bureaublad. Telkens wanneer het bureaublad verschijnt en de pictogrammen worden geinstalleerd klapt XP eruit en stopt de PC. Het teruggaan naar eerdere herstelpunten in de veilige modus heeft geen resultaat. Er zijn geen aanwijzbare oorzaken m.b.t. nieuwe software-installatie o.i.d.
Graag goede raad.

Fout(melding) opsporen na spontaan afsluiten XP:

Probeer om in de veilige modus op te starten door tijdens de start met regelmaat op F8 te drukken.

Start / Programma's / Bureau-accessoires, Systeemwerkset / Systeem herstel.
Klik Instellingen van systeem herstel / Geavanceerd.
Dan bij "Opstart- en herstelinstellingen" en "Instellingen" .
Vinkje weghalen bij " De computer automatisch opnieuw starten".

Zodra nu dezelfde fout zich voordoet, wordt de pc niet herstart.
Waarschijnlijk krijg je een foutmelding.
Met de volledige foutmelding kunnen we hier soms iets doen.

Na een aantal maal geprobeerd te hebben om op een herstelpunt terug te komen, kreeg ik de vraag "PCI-simulator aktiveren? ja/nee". Ik heb op 'ja' gedrukt en toen was het probleem over. Kan iemand dat verklaren?

Oke was maar een vraag: Doe dan als ken Wat @Paul-RT vroeg ,daar zien we meer aan

Laatst bewerkt:
pci simulation is een techniek waarbij pci gesimulleerd word. pci gebruik je om zeg maar geliudskaarten enzo te laten werken ( de pci kaart gaat in het pci slot) het vreemde is dat dat standaard op een computer zit en zover mij bekend bijna nooit problemen zijn met de techniek zelf. eerder de kaart die defect kan zijn dan de techniek die faalt. een virus scan zoals bandit adviseert lijkt me vrij zinloos, maar ja het is het altiojd waard te proberen.

mooi dat je zelf het probleem van windows xp zelf hebt opgelost man, een pluim voor je ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan