XP laat zich niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henry1st

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Heb net de harde schijf op een oud computertje met Active@ killdisk helemaal leeggemaakt. Daarna van FAT32 naar NFTS geformatteerd. Als ik de computer bootable heb op de CD-rom speler, wil de CD-speler de Windows_XP cd niet meer herkennen. Als ik de Active@ killdisk CD erin steek, wordt de cd-speler wel herkend.
Hoe krijg ik mijn windows-cd weer aan de praat?

hoi

krassen oid op de cd toevallig?schoon??
wat als je een cd van iemand leent?

btw:het leeghalen en converteren/formateren had je ook tijdens de instal kunnen doen

Onze l.h. mag weten wat dat programmaatje (waar ik nog nooit van gehoord heb) allemaal met die hdd heeft uitgespookt, daarom:

Een oud computertje heeft ook een floppydrive......................

Download vanaf de bootdisk.com de windows 98SE bootdisk en start ermee op. Formatteer de harddisk naar FAT en als dat gebeurd is, start je op met de XP CD in de drive. Grote kans dat íe het nu wel doet. Eenmaal gestart, formatteer je NTFS middels de setup van XP.

Laatst bewerkt:
Opgelost!

Bedankt, voor de tip! Het zat hem in de NFTS. ik heb met partition magic naar NFTS geformatteerd en nu ook weer teruggezet naar FAT32. Nu doet de Windows CD het wél!

Kan ik later -zodra windows xp er weer op staat - de schijven toch nog omzetten naar NFTS?

Ik hoop dat ik dit topic in de toekomst nog eens kan quoten? Jouw ervaring sterkt mij in mijn mening dat je met Windows based software (wat een Windows schijf nu eenmaal dan ook is.......) het liefst zo min mogelijk van allerlei "andere", "leuke", "nuttige", schijfbeheertooltjes gebruik moet maken.

Jawel, dat kan...

Ga na installatie naar de "opdrachtpropmt" (oude"C" prompt) en tik:
convert stationsletter: /fs:ntfs

dus als je de c drive wilt converteren: convert c: /fs:ntfs

Dat is idd. een optie, maar waarom zou deze TS tijdens de XP setup niet gelijk het doelstation NTFS formatteren? Het scheelt achteraf weer een handeling en hoe goed ook, elke latere bewerking herbergt een zeker risico op foutjes, al is het maar 1%.

Dank! Zal ik later doen.

Zit nu met een probleem dat de computer blijft hangen op de Gebruiksrechtovereenkomst. Ik kom niet meer verder. Wat is dit nu weer?

@Pasja

Vanzelfsprekend is "meteen doen" een stuk efficiënter....

Klopt, ik bedoel nfts formatteren wil ik gelijk doen, maar dan moet ik wel eerst de mogelijkheid hebben om windows te laten installeren. Nu blijft de zaak hangen op de Gebruiksrechtovereenkomst.
Hoe krijg ik windows geïnstalleerd?
Beeldscherm oprekken en ik vond de mededeling dat ik op F8 moet drukken om te accepteren. Windows wordt nu geïnstalleerd! Yes!

Laatst bewerkt:
Da's idd. een "leuke" grap die je nog al eens op oude beestjes tegenkomt. Da's dan de aardigheid van de lage resolutie van de Windows standaard VGA adapter veelal in combinatie met een oud monitortje. Ook ik heb ooit een aantal haren uit mijn kop getrokken met exact hetzelfde euvelt als jij nu tegenkwam. Ook ik ontdekte bij toeval dat er wat gerekt en gestrekt moest worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan