XP laptop overnemen met Vista Pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nipponsei

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
Berichten
1.021
hallo mensen,

zoals de vraag al zegt. ik wil met een vista home premium sp1 pc een xp home edition sp3laptop overnemen.

A: is dit mogelijk?

B: ik heb al vanalles geprobeerd maar het wil niet. heb externe verbindingen aan staan op laptop. heb laptop een static ip gegeven. heb poort 3389 geforward in de router. heb poort 3389 en rdp in firewall opengezet.

maar het werkt niet, zelf vermoed ik dat ik op de laptop een ip route moet toevoegen maar dat weet ik niet cker.

iemand anders nog suggesties?

mvg mij.
 
voor log me in moet ik allemaal web applicaties installeren toch? en is dat geen trial logmein?
 
voor log me in moet ik allemaal web applicaties installeren toch? en is dat geen trial logmein?

Je moet op de computer die je over wilt nemen een programmatje installeren. Er is een free edition van logmein.De beperking daarvan is dat je niet de geluiden van de overgenomen computer kunt horen, en ik weet niet of je wel bestanden tussen de betrefende computers kunt delen.
Maar ik gebruik het al jaren:thumb:.
 
Laatst bewerkt:
Met LogMeIn is het mogelijk, maar XP kan ook met gratis versies van VNC worden overgenomen.
Kijk even hier voor het geval je dat ook proberen wilt.
XP Home kan niet met Extern Bureaublad worden overgenomen (dat kan alleen bij XP Professional), o.a. vandaar dat het met portforwarden van poort 3389 niet lukte.

Succes,

Tijs.
 
aha...

jmmr want ik wou juist die laptop kunnen overnemen zonder programma's te hoeven installeren..

maar goed iig bedankt :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan