Xp laten inloggen op een domein (lokaal/Active Directory)

Status
Niet open voor verdere reacties.

pim1991

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2006
hallo,
ik ben overal aan het zoeken hoe ik windows XP kan koppelen aan windows 2003 server.
Xp moet dus inloggen op het domein (die op de server draait), maar ik zou niet weten hoe ik moet beginnen.
kan iemand me een zetje geven hoe ik het best kan beginnen want de server is al half ingesteld. ik heb een boek over windows 2003 server en daar staat het niet in.

Alvast bedankt!

m.v.g. pim1991

Je moet wel XP professional hebben anders kan 't niet. Ga naar de eigenschappen van deze computer. Dan onder tabblad Computernaam kun je de werkgroep wijzigen maar ook de computer toevoegen aan een domein.

Laatst bewerkt:
Er vanuitgaand dat je een IP adres automatisch krijgt toegewezen (controleer dit eerst even) ga je in XP ga je naar instellingen> configuratiescherm> systeem.
Ga naar het tabblad computernaam en voer daar de wizard netwerk id uit. zorg dat je beschikt over een admin wachtwoord voor de server, want alleen die mag een werkstation koppelen aan de server.

Groetjes,
Neleke

ik heb prof,
er staat wel service pack 2 op, is dit een probleem?
en ja, als ik deze toevoeg aan het domein moet ik daarna nog wat doen?
of logt hij dan al in op het domein?

(ben een noob in netwerk aanleggen, vindt het knap dat ik mijn server aan de praat kreeg)

je moet dan wel tijdens het aanmelden kiezen waar je inwilt loggen, of op het domein, of op het werkstation. Als je deze keuze niet ziet bij inloggen, klik dan op opties in het inlogscherm.
SP2 is geen enkel probleem.

Groetjes,
Neleke

oke,
dat herken ik van school ;)
ik zal het even proberen,
jullie krijgen wel te horen als het werkt.

maar nog 1 vraag, moet ik in de server onder "computers en users" de computer toevoegen waarmee ik in wil loggen op de server?

Als alles goed gaat wordt het werkstation automatisch toegevoegd aan de active directory

bedankt voor jullie hulp!
antwoord als hij het doet krijgen jullie als hij het doet he ;)

en als ik niet kan inloggen op de server(via domein en ad) kan ik gewoon op de pc zelf inloggen. want als dat niet kan heb ik dus een probleem.

ben bezig met die wizard nu maar wat is een computerdomein.
is dit de domeinnaam of de computernaam van het domein?

is al opgelost!

Dat is de Domeinnaam!!

De naam die bovenaan je active directory staat

Neleke

Laatst bewerkt:
1 computer is ingesteld alleen het inloggen gaat zeer langzaam.
als hij ingelogt is gaat het natuurlijk snel.
kan dit komen door de netwerkkaart die erin zit.
want dat is nml. een oude (moet er nog een nieuwe erin zetten).
of is dat alleen de eerste keer dat hij alles moet instellen?

maar voor de rest werkt het perfect!

Dat het inloggen langzaam gaat kan komen omdat het de eerste keer is dat je inlogt, er moet dan een zwervend profiel geladen worden vanaf de server. Blijft het langzaam gaan, dan zou je eens kunnen kijken naar de instellingen van je DHCP en DNS.

Groetjes,
Neleke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan