xp legaal/illegaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

mario-angela

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2002
hey,

ik heb sinds kort een tweedehands pc in mijn bezit.
ik wil hem nog helemaal leeg gooien en alles opnieuw instaleren.

er staat nu xp pro op,maar hoe kan ik nou zien of het een legale of illegale versie is.
ik heb al wel het bestandjegedownload van deze site met de keyviewer voor xp.kan ik ergens zien wat illegale keys zijn?

heb toen ik hem overnam geen xp pro erbij gekregen,maar wel een originele cd waarop xp home staat(alleen zo tezien geen key(staan 10 letters/cijfers op het papieren hoesje,is dit de key,lijkt me kort))

mario

De Key is 25 cijfers/letters lang.

Kijk eens of SP1 geinstalleerd is, wanneer dit niet het geval is heb je waarschijnlijk een illegale.
Maar probeer dan eens of SP1 te installeren is, wanneer dit lukt is hij waarschijnlijk legaal.

Het nummer moet je nog aan de originele eigenaars vragen.

Dat zal dan wel de key zijn als dat er zo opstaat is niet extreem lang hoor.

Illigale key kunt ge niet herkennen, da zijn dezelfde als legale hoor met keyviewer kun je wel je key opvragen en deze in google ingeven komt deze key bij serials 2000 voor of op crack serials of warez site's, hebt u veel kans dat u een illigale versie heeft.

je kunt sp1 ook op illigale versies zetten hoor, genoeg cracks voor in omloop, dus dat is niet echt een struielblok meer...

misverstand denk ik:

er staat pro op de computer,maar hier heb ik geen cd van!
bijgeleverd home ,maar hier zit waarschijnlijk geen key bij,is wel originele cd met hologrammen,dus geen kopie!

op de computer bij software zie ik geen sp 1 bij staan ,
wel bijvoorbeeld"windows xp hotfix (sp2).

en de keyviewer werkt niet op de pc(wel op een andere van mij),krijg de foutmelding:

test1module

in test 1 module is een fout opgetreden en moet worden afgesloten.

dit krijg ik te zien als ik viewkeyxp open.

mario

tja wees blij met win pro is een duurdere versie, geen key van win home, tja nix anders op dan op inet te zoeken zeker... we gaan er hier zeer en vast geen doorgeven...

Rechtermuisknop op deze computer -> eigenschappen en in de eerste tab als er onder win xp pro niets staat van sp1 hebt u deze dus niet...

sp1 staat er bij,maar wat kan de reden zijn waarom de viewkey niet werkt?

ik heb toch niet om een key gevraagd voor de home edition!

mario

wat is het probleem ??

je wilt hem leeg gooien zeg je ? en je hebt een originele cd van xp home maar geen key.
als je microsoft belt en uitlegt dat je een xp home versie hebt maar de key kwijt bent krijg je een nieuwe toegestuurd.

het was de bedoeling om hem helemaal leeg te maken en eigenlijk het liefst te formateren.

vervolgens had ik het lieft weer xp pro er op gezet dan of zit er bijna geen verschil tussen home en pro?

het probleem is dat er nu denk ik een legale versie van xp pro er op staat die ik eigenlijk niet kwijt wil.

heb al geprobeerd om software te verwijderen maar sommige pakt hioj niet.zegt bijvoorbeeld dat het programma er niet opstaat terwijl het wel bij software staat.

aangezien het een pc van een ander was wil ik toch graag met de programma's werken die ik zelf veel gebruik en de rest eraf hebben,want vele programma's gebruik ik niet of zijn mij onbekend.vandaar het lieftst schoon zodat ik weet wat er op staat en er opzet.

maar dan ben ik ben ik bang mijn legale versie kwijt.

tazman ,er staat nu dus pro op.

wat als de cd met home al geregistreerd is met een andere computer,wat ik dus niet weet.

degene waar ik het spul gekocht heb is twee weken op vakantie dus kan ik het hem niet vragen.

mario

Als jij niet de key van XP PRO hebt, die dus nu op je PC staat, is dat een illegale versie. Je moet namelijk de licentie/key hebben.

Als je XP home hebt + key kun je die dus uitstekend gebruiken.

als je hem leeg gooit ben je zo ie zo je xp pro kwijt.

er zit inderdaad heel weinig verschil tussen de pro en home versie hoor (althans ik heb geen heftige verschillen kunnen zien )
als ej home zeker legaal hebt lekker die er op met je eigen programma's.
gaat er in de toemkomst wat fout ( crash oid ) dan heb je iedergeval een home met key ;)

mensen willen altijd zo wa prutsen he... ni te doen, Altijd zo iets proberen... wa ni mag, als je dat doe zwijg er dan gewoon over...

maar wat als die home al geregistreed staat ergens anders?
zit de key dan niet in de cd verwerkt.
kun je dus elke legaal verkregen key gebruiken zolang deze maar niet staat geregistreed bij microsoft?

sorry seedorf,

ik ben toch brabander en zit dus tegen belgie aan,maar nu kan ik oe toch nie meer helemaal volge hoor .

Ja we gaan hier even het beveiligingssyteem van MS uit de doeken doen zeker, maarja je hebt gelijk je zou dit kunnen tijdens de installatie als deze niet is geregistreerd bij ms maar deze is wss wel geregistreerd hoor want na 30 dagen moet je wel of anders start win ni meer op.

cd key zit gecodeerd in cd ja, zo controlleerd die de key.

Eum bij mij denken ben ik inderdaad een belg die jou probeerd te helpen dus ik zou dus echt niet op de man spelen maar op de bal... Als je tenminste geholpen wilt worden...

Geplaatst door mario-angela
maar wat als die home al geregistreed staat ergens anders?
zit de key dan niet in de cd verwerkt.
kun je dus elke legaal verkregen key gebruiken zolang deze maar niet staat geregistreed bij microsoft?

en wat dan nog als die key gebruikt is ?? jij bezit de originele cd al is die key 100.000 gebruikt JIJ hebt die cd dus jij kan aantonen dat die origineel is ;) en als je dat kan aantonen en je zegt tegen microsoft dat je de key kwijt bent krijg je echt wel een nieuwe.

Geplaatst door seedorf
cd key zit gecodeerd in cd ja, zo controlleerd die de key.

even een voorbeeld:

er worden 10.000.000 xp home cd's gemaakt ( legaal ) dan zijn er echt niet 10.000.000 key's hoor er zijn misschien 100.000 key's in omloop.
er zit gewoon een file op de cd die checkt of de ingegeven key op de lijst voorkomt meer niet.
als jij een xp home hebt je zou de cd van een buurman lenen ook een xp home kun je gewoon je eigen key gebruiken.

iets anders is de product activatie die is wel persoonlijk maar geld meer voor je pc in combinatie met je cd.

sorry seedorf ik bedoelde er nixs mee kon alleen je taalgebruik even niet volgen.

conclusie is of voor de home een nieuwe key aanvragen of de pro die er nu opstaat er oplaten staan ook al is deze volgens mij legaal maar als ik naar de bewoording van tiborv kijk illegaal omdat ik niet in het bezit ben van de orginele cd met key en zoveel mogelijk programma's verwijderen.

is er een manier om de pc schoon temaken(dus niet formateren) zodat alleen het besturingsysteem er op blijft staan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan