XP loopt niet lekker

Status
Niet open voor verdere reacties.

skandalouz

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2007
Berichten
70
Hallo, ik heb nu wat problemen met mijn XP en dat zit me toch wat dwars.
1. Als ik mijn pc opstart duurt naar het inlogscherm veel te lang voordat ik mijn pictogrammen zie op mijn bureaublad. Heeft iemand een idee hoe dit komt? Als ik vanuit stand-by opstart gaat het wel goed.
2. Als ik mijn pc opstart starten niet alle programma's mee. of slechts gedeeltelijk. Zonealarm bijvoorbeeld, hoort te starten met windows. Als ik Limewire op wil starten doet die het niet omdat er een firewall zou draaien. Er staat alleen geen pictogram rechts op mijn taakbalk. Pas als ik zonealarm zelf opstart doet ie het.
3. Windows kan opeens class.exe(of iets in die richting) niet meer vinden voor het opstarten. Is dat iets van windows zelf of is dat een virus?
4. Nu mijn pc is opgestart is ie traag. Om de seconde loopt ie even vast en gaat dan weer verder. In mijn taakbeheer blijkt ruim de helft van mijn cpu belast maar door geen een programma. mis ik hier iets? Screenshot: https://files.itslearning.com/data/423/1801/tskmngr.bmp


Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
het torrent programma Azureus is uitermate zwaar voor een pc, niet alleen v.w.b. de processor, maar ook v.w.b. het geheugengebruik.

Vervang dat eens door b.v. Utorrent, dat scheelt echt een slok op een borrel!

Daarnaast zou ik eens uitgebreid scannen op spyware en adware.
 
ik heb ook dat xp na 2 jaar stroperig opstart
met alles wat er is gescant
gedefragmenteerd
opgeruimd met ccleaner
register opgeruimd
niks helpt
weet je wat je moet doen???
win xp eropnieuw opzetten dus format c:

succes
 
Azureus valt meestal wel mee dit shot was tijdens het opstarten genomen en dus nam hij op dat moment veel cpu. windows staat er nu nog niet zo lang op. ik heb hem destijds opnieuw erop gezet omdat hij toen dezelfde kuren had. weet iemand iets over mijn traag startende bureaublad?
 
Azareus valt niet mee hoor, is een van de zoniet de zwaarste bittorrent client die er is!
 
Ik zal eens naar alternatieven kijken.
Ook zal ik kaspersky even laten scannen,
als niks helpt zal ik windows vanmiddag even opnieuw installeren, kijken hoe het dan gaat.
Bedankt.
 
de laatste optie zal tog het beste zijn voor jou denk ik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan