XP loopt vast bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

megalomania

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jun 2004
Telkens wanneer ik mijn pc wil opstarten loopt hij vast bij het zwart scherm (met win xp logo op).
Ik kan enkel nog opstarten in safe mode...
Weet er iemand wat ik dan moet doen of kan doen? zou het kunnen dat er een fout in het opstartbestand zit?
ik heb al een systeemherstel gedaan in safe mode maar haalt niks uit.

alvast bedankt!

Ben je misschien hiervoor met iets bezig geweest?
B.v. schoonmaken/verwijderen.
Ben je van 2 systemen naar 1 systeem overgegaan.
Ik sla maar een slag.
Iets moet er gebeurd zijn, dit komt niet zo maar aanwaaien.

Opstartbestand? Kijk eens in de veilige mode naar 'start/uitvoeren/msconfig en neem het tabblad bootini, alle opstartpaden controleren.
Zou wel gek zijn want je komt tenslotte met de veilige modus wel in Windows

Krijg je trouwens geen foutmelding?

Iets aan je hardware veranderd of nieuwe drivers ?
Mogelijk de videokaart driver ?
Windows beschadigd, bv door fouten op hdd
Bestanden verwijderd ?

In die richting moet je het denk ik zoeken

Ook zijn er natuurlijk tal van andere oorzaken te bedenken zoals bv een kapotte of slecht functionerende geheugenbank.

Graag wat meer informatie dus

Ik heb de indruk dat dit probleem al opgelost is :D we zijn al 4 dagen verder ;)

Niet echt,
zit niets anders op dan te formatteren vrees ik.
heb de harde schijf aan mijn pc aangesloten en alle belangrijke bestanden overgezet. Ik heb de hard disk gescand op fouten en virussen en dat bracht niks op.
Loopt nog steeds vast bij het zwarte opstartscherm (zonder foutmelding , zonder ook maar enige melding).
Ik heb mijn vriendin gevraagd wat ze gedaan heeft (het is mijn vriendin haar pc) en ze zei dat de pc vastliep terwijl ze aan het surfen was en dat ze de pc gereset heeft.

ik zal hem formatteren en ik weet jullie te zeggen als hij dan gaat of niet...

Bedankt

Succes ermee Megalomania en laat het zeker even weten. Jammer dat je niet verder gekomen bent!

Ik weet het zo even niet maar is schijfcontrole bereikbaar in veilige modus? Zou je nog kunnen proberen.

Probeer ook nog een keer naar de oudste datum terug te gaan met systeemherstel. Je raakt wel veel kwijt maar nooit zoveel als met een format.

Heb je in de veilige modus gescand op virussen en spyware?

Probeer het nog even. Baat het niet schaadt het niet. Formatteren is zo gebeurd maar dan................

Nee, ik heb de schijf gescand als ik ze aan mijn computer heb aangesloten, dus via mijn eigen pc heb ik de harde schijf van mijn vriendin gescand.
een systeemherstel had ik ook al geprobeerd, maar vreemd genoeg geen resultaat...
heel vreemd, zo zijn computers nu eenmaal (en waarschijnlijk ook de persoon die erachter zit :D )

Ik blijf ook nooit tot in het oneindige knokken. Je verliest er tijd mee.
Je hebt alles geprobeerd. Gooi maar plat :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan