XP loopt vast tijdens spelen van spellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ookso

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2002
Berichten
24
tijdens het spelen van spellen loopt de computer vast, zonder waarschuwing staat alles stil. enig idee wat hieraan = te doen?
 
Probeer eens een nieuwe driver voor de videokaart te instaleren.
 
loopt vast tijdens spelen van spellen

beste Arie, je hele programma doorlopen, werkt echter nog niet. computer geeft aan dat er ws een confict tussen hardwaredevices is. hoe kom ik er achter wat ik moet doen?
 
loopt vast tijdens spelen van spellen

Geplaatst door DarkZen
Probeer eens een nieuwe driver voor de videokaart te instaleren.
hoe kom ik aan een andere driver voor de videokaart en hoe weet ik welke ik dan nodig heb?
 
Rechtermuis klikken op een lege plek op het bureablad, dan eigenschappen, dan tabblad instellingen. Daar kan je zien welke videokaart je hebt. Dan surf je naar de webiste van je videokaart en download daar de drivers.

Waar geeft de computer aan dat er een "conflict is tussen hardware devices"? Is dat een foutmelding? En zie je nog uitroeptekens in apparaatbeheer?

Groetjes,
Bennie
 
foutmelding komt wanneer ik het spel weer wil opstarten en er wordt gevraagd of ik in de veilige modus het spel wil spelen, ook dan loopt het vast evenals in de normale modus.
driver van Nvindia gedownloadeded en geinstalleerd, probleem blijft zich voordoen.
krijg geen uitroeptekens bij apparaatbeheer. volgens mij moet het dan goed zijn. maar helaas, hij blijft vastlopen in het spel
 
Ik weet welk spel het is, maar kijk of er niet wellicht een patch, of update is.

Groetjes,
Bennie
 
Ookso ik heb hetzelfde probleem gehad vorige week

Zie:

<a href="http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=100471">Computer blijft hangen tijdens games</a>

Bij mij gebeurde dit bij alle spellen en ook bij 3d mark. In feite alles wat met de videokaart te maken had. Het bleek de cpu koeler te zijn die niet correct functioneerde.
 
beste Neo,
lijkt me net iets voor mijn PC. probleem wat je schetst is hetzelfde. Klopt het dat wanneer je spellen speelt, er meer van de computer wordt gevraagd en de temp stijgt?
Het ligt trouwens niet aan dit ene spel, er zijn meerdere spellen die op dezelfde manier de pc doen vastlopen.
groet Ookso
 
Ik denk van wel. Ik weet niet of de cpu daardoor extra warm wordt. Een spel vereist daarentegen veel van de videokaart en processor. Bij mij liep alles ook vast toen ik een virusscan deed op het gehele systeem.

Helaas zit ik nog met allerlei problemen. (Zie <a href="http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=102565">Blauw scherm in Windows XP</a>).
 
warm

zoals ik hier lees denk ik ook dat het iets te maken heeft met warmte. Bij mij thuis ook enkele problemen gehad nadat ik er een HD bijgstoken had en een PCI geluidskaartje erbij. Toen liep ie ook regelmatig vast, en niet alleen bij spellen. Nu heb ik hier mijn zijkant van de PC er af gedaan, en sindsdien nog niet 1 keer vastgelopen.

Groetjes,

Rudy
 
het programma speedfan geeft bij de bij chip LM 75 een vlammetje aan met de temperatuur van 59 graden. geen idee wat het betekent, maar zal te warm zijn. de andere worden met blauwe pijltjes naar beneden aangegeven. computer staat in een kast, zal ze ergens anders neerzetten, kijken of het help. In ieder geval al weer bedankt.
 
@frimout
bij jou zou de oplossing wellicht zijn om 1 of 2 extra casefans te plaatsen. 1 onder aan de voorkant die koele lucht in de pc blaast en eentje aande achterzijde hoog die warme lucht uit de pckast zuigt. De computerkast open zetten is een mogelijke tijdelijke oplossing, maar zeker niet de beste. Er komt een hoop stof in de kast waardoor de temperatuur uiteindelijk toch weer oploopt

@ookso
Een computer in een kast is GEEN goede plek, je computer creeert warmte en die moet afgevoerd kunnen worden, een dichte kast voorkomt dat.
59 graden is wel aan de hoge kant, wat voor processor heb je? Voor jou geldt ook het advies die ik net geef aan frimout, het zal je probleem waarschijnlijk verminderen of zelfs doen verdwijnen.

Mijn processor word bijvoorbeeld beschermd door instelling in de bios die de pc uitzet wanneer deze te warm word. Dit is heel toevallig bij 60 graden..

Fannetjes zijn niet al te duur, meestal kan je ze makkelijk plaatsen in de kast, daar hoef je absoluut geen twee rechterhanden voor te hebben.. Kies wel een fan die niet al te veel herrie maak.. Zoek even hier op helpmij op bijvoorbeeld airflow...
 
Probleem lijkt toch te warm worden van de computer. heb gisteravond de pc uit de kast gehaald en een zijkant verwijdert. Bleef het spel gewoon spelen. nu nog fan inbouwen. maakt het nog uit wat voor fans. ik lees 1 om lucht in te blazen en 1 om lucht weg te halen, grootte van de fans nog belangrijk? of is 1 voldoende om lucht uit de kast te blazen?
Dank voor de hulp.
 
De belangrijkste is toch wel eentje die lucht afzuigt vanuit je kast.
Het zijn dezelfde fannetjes, maar hoe je ze plaatst is toch wel belangrijk, omgekeerd blaast die juist lucht in de computerkast;)

Meestal heb je ruimte achter (onder je voeding) om een 8 cm fan te plaatsen. Je hebt toch je pc uit de kast. Kijk even naar de achterkant. dan zie je gauw genoeg of daar ruimte is voor een fan (meestal te herkennen aan kleine gaatjes (geplaatst in een rondje)
succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan