xp loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarfvz

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een nieuw moederboard (Asus A7v880) met nieuw geheugen 2x 256 pc 400 Dual channel) en een nieuwe Coolermaster cpu cooler

nadat ik deze onderdelen heb ingebouwen heb ik de HDD geformateerd en Xp er opnieuw geinstalleerd

en eerst kreeg ik iedere keer een foutmelding tijdens het opstarten dat er problemen waren met mijn videokaart (Ati Radeon 8500 64 mb)

dus ik een nieuwe videokaart gekocht ( Asus V9560 Video Suite FX5600 128 mb)

maar nu als ik de pc 'smorgens aanzet dan moet ik hem wel 5 a 6 keer resetten voor dat die volledig goed draait.

als hij dan opstart komt het windows bureaublad wel, maar hij loopt helemaal vast.

Dit probleem heb ik ook als ik meer dan 3 dingen open heb: verkenner, IE, en bijv. WMP

wat kan dit voor een probleem zijn, ik dacht ik heb nieuwe spullen dus ik moet van mijn problemen af zijn, maar nee hoor ik heb nieuwe problemen erbij

wie weet raad

ik dacht ik heb nieuwe spullen dus ik moet van mijn problemen af zijn,

Wat voor problemen had je eerst dan ? Mogelijk waren dat hardwareproblemen in onderdelen die ook in je nieuwe pc zitten.
Probeer eens het volgende, haal alle pci kaarten die je niet direct nodig hebt om windows te starten uit je pc, dus modems netwerkkaarten etc.
Probeer het opnieuw, probleem niet opgelost ? Haal 1 van de 2 geheugenbanken uit de pc, nog steeds niet goed ? haal dan deze geheugenmodule uit je pc en plaats de andere.

Werkt het nu nog niet dan kan het eigenlijk hardwarematigh alleen nog maar aan je mainboard of cpu liggen, aangezien je 2 videokaarten hebt geprobeerd.

Zou eventueel ook nog je hdd kunnen zijn.

Geplaatst door GForze

Wat voor problemen had je eerst dan ? Mogelijk waren dat hardwareproblemen in onderdelen die ook in je nieuwe pc zitten.
Probeer eens het volgende, haal alle pci kaarten die je niet direct nodig hebt om windows te starten uit je pc, dus modems netwerkkaarten etc.
Probeer het opnieuw, probleem niet opgelost ? Haal 1 van de 2 geheugenbanken uit de pc, nog steeds niet goed ? haal dan deze geheugenmodule uit je pc en plaats de andere.

Werkt het nu nog niet dan kan het eigenlijk hardwarematigh alleen nog maar aan je mainboard of cpu liggen, aangezien je 2 videokaarten hebt geprobeerd.

Zou eventueel ook nog je hdd kunnen zijn.

met mijn oude mobo had ik een probleem dat ik geen diskettes meer kon lezen, iets met de Fdd aansturing, en ik moest meer USb aansluitingen hebbe, dus daarom heb ik een nieuw mobo gekocht, maar met het oude mobo had ik nooit last dat die tijdens het opstarten vastliep.

Ik dan dat gene wel eens proberen met die pci kaarten, ik heb namelijk een 56 k modem, een terratec geluidskaart en een Pinnacle tv kaart, misscbien botst 1 van die kaarten wel met het mobo

heb je de chipsetdrivers van je mobo wel geinstald?

Geplaatst door Franz
heb je de chipsetdrivers van je mobo wel geinstald?

deze heb ik wel geinstalleerd, maar bij de software/driver van de vga kaart heeft die ook die Via 4in1 gebeuren geinstalleerd, wellicht dat dat niet lekker loopt en dat ik de origineel bij de mobo geleverde drivers moet gebruiken, ik denk dat ik dat maar eens moet proberen

Bedankt voor de tip

Ik heb een soortgelijk probleempje gehad en geloof het of niet, maar het was over toen ik het modem in een ander pci-slotje stopte (alle kaarten in andere slotjes gedaan)
Nee heb je................

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan