XP mag niet blijven op veranderde computer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Heeft iemand ervaring met problemen met XP na het installeren van nieuwe hardware? Als ik het goed begrepen heb wordt er door ome Bill een soort hardwareprofiel van je computer gemaakt als je met XP voor 't eerst het internet opgaat ... en verander je daar te veel aan, dan wordt aangenomen dat het niet dezelfde computer meer is en je dus XP illegaal gebruikt? Wat dan?

Ik ben van plan een nieuwe harde schijf, extra geheugen en een dvd-brander in te bouwen, krijg ik daar problemen mee? En zo ja, hoe los je die op?

Alvast bedankt voor je antwoord,
groeten,
Ingmar

Je zal daar zeker geen problemen mee krijgen, mijn pc verandert minstens 1 keer per week omdat ik harde schijven met problemen op mijn pc aansluit om te zien wat de problemen zijn.

Nog nooit heb ik ook maar enig bericht of foutmelding gekregen. Ik update ook meer dan wekelijks.

Ik heb zelfs al xp op nieuwe harde schijven gezet en de rest geformateerd. Alles blijft gewoon werken.

Greetz : Jer:cool:en.

ingmar: Het klopt wat je zegt in sommige gevallen.

Wij hebben dit probleem gehad (na herstel van Windows zonder format), maar nadat we de klantenservice hadden gebelt, kregen we een nieuwe Windows-licentiecode en konden we die invoeren. Probleem opgelost:)

JeroenE: De problemen zijn dus wel mogelijk;)

Wist ik dus niet van. :8-0:
Dan heb ik al wat geluk gehad mag ik aannemen. :)

Greetz : Jer:cool:en.

Sterker nog: ik keek vorige week in één van de Logboeken, stond dat m'n wachtwoord verloopt over 30 dagen, (alweer, had ik in februari ook al). MS opgebeld, blijkt dat zelfs na een crash van bv een cd-speler zo'n melding in het logboek kan geven maar wordt in de regel automatisch weer verlengd, zonder dat de gebruiker maar iets merkt. Ook een verandering van een firewall kán zo'n melding geven. Inderdaad, in juli van Norton naar ZA gegaan en ook hier de activatie-melding. Waarschijnlijk had ik in februari dit jaar ook niets hoeven doen maar kennelijk is de kennis onder de technici bij MS iets verschillend. Ik zou ze even bellen: 020-5001500 Zijn erg aardig daar heb ik gemerkt. :)

Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik heb inmiddels de nieuwe harde schijf ingebouwd (als eerste schijf, dus ook XP helemaal opnieuw) en nieuw geheugen, en geen probleem gehad.
Die dvd-brander komt nog.

Hartelijke groet,
Ingmar

Geplaatst door gezina
Sterker nog: ik keek vorige week in één van de Logboeken, stond dat m'n wachtwoord verloopt over 30 dagen

waar vind je die logboeken ergens? ik wijzig namelijk ook redelijk veel aan mijn configuratie bij momenten, zou dat ook wel eens in het oog willen houden

@ gast0512: Configuratiescherm/Prestaties en Onderhoud/Systeembeheer/Logboeken. De meeste zijn te zien in Systeem. :)

Hoe zit dat trouwens met die code die je moet typen als je Windows installeert? Ik dacht dat die me na de herinstallatie opnieuw gevraagd zou worden, maar dat is niet gebeurd. (Zo'n code à la RT62H-7HU43- etc.)

Ik heb eigenlijk nog nooit gezeur gehad als ik m'n PC ging upgraden.. Windows liep wel brak, maar dat kwam door het nieuwe moederbord enzo.

Iig nooit gehad dat ik moest her-activeren etc.. kan ook komen door de corporate versie die ik heb (Van m'n oude stage :p dus wel legaal).

Begrijp ik het goed dat als Microsoft een telefoontje verlangt, je in tussentijd nog wel een tijd despensatie krijgt? Ik wil dit weekend mijn Windows opnieuw installeren en ook een nieuwe harde schijf en DVD-brander installeren ... kan ik dan voorlopig nog wel gewoon met Windows werken, het internet op enz.?

Alvast bedankt voor je antwoord,
I.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan