XP meld dat de de USB-hub te veel stroom vraagt na aansluiten PCI apparaat???????

Status
Niet open voor verdere reacties.

448191

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2004
Ik heb een TV kaart uit iemand anders z'n Medion PC in m'n Asus p4p800 deluxe geprikt, de bijbehorende drivers van de Medion site gedownd en geinstalleerd, en velvolgens geeft XP de melding dat de stroom limiet voor usb-hub is overschreden??? :(

Ikke niet begrijp...:o

Bij het installeren kreeg ik zelfs geen melding dat de driver niet voldeed aan het compatibiliteits-logo (ofzo; je weet wat ik bedoel, dat schermpje met "toch doorgaan".) Dan zou het toch moeten werken zou je denken. Het zijn echt de juiste drivers. En wat heeft een PCI apparaat in godsnaam te maken met de USB-hub?:confused:

Het apparaat wordt overgens ook niet goed herkent na het installeren van de drivers...

Ik vindt het zo en zo een vreemde melding daar Windows in zovere niets heeft te maken met de stroom voorziening van de pci sloten, wel van de usb hub, sommige hardware wordt namelijk voorzien van spanning als men deze aansluit op de usb, denk maar aan een cardreader of een digitale camera of een cam voor msn, deze gebruiken energie en soms kunnen deze apparaten ook worden opgeladen door usb, als de maximale grens is bereikt kan ik me voorstellen dat er een melding komt, heb je toevallig niet iets aan de usb hub hangen?
Mischien kun je proberen de kaart in een ander pci slot te stoppen, ook dat zou niet uit moeten maken maar proberen kan geen kwaad.

Een te lichte voeding in je kast zou ook dit soort medlingen kunnen creeeren, in theorie moet de voeding dan gaan tegen spartellen maar ach......soms.....

Toevallig niet te veel stroomverbruikers op je usb hub aangesloten waardoor je deze melding krijgt koppel er eens wat af kijk wat er gebeurd

Ik heb nu een 300 watt voedinkje... Is niet echt veel, maar volgens mij wel genoeg voor wat ik eraan heb hangen: 3xhdd 1xdvd-brander 1xGPU 1xp4-3GHz800FSB 1xdatafaxmodempje. 1x12V 120mm radiator fan...

Ik heb er ook zonder problemen 3 meer 12V 80mm fans en een DVD-rom aan gehad....

Ik heb nuawelijks USB apparaten eraan hangen: toetsenbord en muis, that's it.

Ik kan me niet voorstellen dat die tv-kaart meer stroom vraagt dan 3 fans en een dvd-rom... Ook hoop ik niet dan er een PCI slot defect is (duh)...

Echter, ik haal het modumpje eruit en stop de tv-kaart in die slot en hij doet eht wel... :o

Wat denken julllie?

Dat toch de kaart teveel pakt op dat pci slot, normaal wordt de spanning verdeeld over alle pci sloten naar de behoeften van de kaart.
Mischien in jouw geval niet helemaal goed, vreemd genoeg moet ik zeggen.
Nu werkt het dus wel, alleen heb je geen modum?

Tsja, data/fax modumpje... Maar ach ik heb nog steeds geen scanner, anders kon ik 's 'n faxje sturen, maar nu gebruik ik het ding toch niet echt...:p

Ik vind het nog steeds een beetje raar, maar ach het werkt dus whatever :rolleyes:

Het zou kunnen zijn dat je USB ook gevoed wordt uit de PCI lijn, door dus de extra kaart te plaatsen kwam die blijkbaar over de kritische grens heen.

Kijk maar eens in je apparaatbeheer bij je USB controllers, hoogstwaarschijnlijk staat daar ook iets tussen als 'standard pci to usb adapter'

Nou nee, dat niet, maar er staat wel onder "locatie" in de eigenschappen van "Intel 82801EB USB Universal Host Controller - 24D4" een velmelding "PCI-bus 0". Maar dat komt volgens mij op hetzelfde neer, een verbinding tussen de PCI-bus en de USB-hub, of niet?

Maar waarom dan? En ik moet toch zeker wel 2 PCI kaartjes erin kunnen steken???????????

Laatst bewerkt:
Tsja, het zou wel moeten kunnen. Nu zijn het modem en een TV-kaart wel de groot verbruikers, maar dan nog zou het gewoon moeten kunnen. In één van de pc's hier zit ook een TV kaart, modem, geluidskaart en een RAID controller in(op de pci dus). En ook dat gaat probleemloos, waar precies het probleem ligt bij jou is moeilijk te zeggen, het zou een toch iets te zwakke voeding kunnen zijn, een onnauwkeurige (te laag voltage, geeft een hoger ampérage) spanning op één van de voedingslijnen. Zonder alles te gaan doormeten blijft het gissen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan