XP meld dat de harde schijf vol is

Status
Niet open voor verdere reacties.

janbleeker

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2007
Berichten
7
Hallo;

XP meld dat de harde schijf C vol is. Inderdaad: nog maar 200 MB van de 20 Gb is vrij.
Veel bestanden al verwijderd (ca 1,5 GB) maar XP houd vol dat er maar 200 MB beschikbaar is.
onder MS-DOS chkdsk willen laten uitvoeren (uitvoeren --> cmd --> chkdsk c: /f) maar meld dat deze uitgevoerd kan worden omdat de schijf door een andere gebruiker wordt gebruikt
In de veilige modus opgestart: Chkdsk werkt nog steeds niet maar als ik nu op eigenschappen van de C schijf kijk (onder de veilige modus dus) is er 1,7 GB vrij! Daar kan ik wel mee werken. Maar als ik XP weer 'gewoon' opstart meld het XP dat de harde schijf vol zit (200 MB vrij)

Wat kan ik nog doen?
 
ja dat zal wel liggen aan dat win xp een wissel bestand gebruikt
waarom koop je niet een grotere schijf ??? die zijn niet zo duur hoor en 20 GB is helemaal niks:(
 
Maar hoe pas ik de grote van het wissel bestand aan? Ik heb het ergens gezien maar weet niet waar.

Jan
 
Ik heb een harde schijf van 80 Gb maar deze is in 3 delen gepartioneerd: Schijf C: (20 GB) , schijf D en schijf E
Ik heb nu het wisselbestand op schijf D gezet waar genoeg ruimte is. Ik heb nu genoeg ruimte op schijf C:
Maar ik wil eigenlijk de partitie van schijf C: vergroten naar bv 30 GB ten koste van D of E
Ik heb Partition Magic 7 maar deze loopt steeds vast bij opstarten. Ik heb ook gehoord dat deze versie niet geschikt is voor XP.
Met welk programma kan ik de partitie C: vergroten?
 
Ga eens naar Deze Computer : rechtsklik C: > Eigenschappen > kies voor Schijfopruiming.

Zijn de beide opties onderin dit venster aangevinkt ? Zo niet , aanvinken en de instructies volgen.

Wat betreft de partities , met PartitionMagic 8.0 zou het moeten lukken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan