Xp met alle software van oud systeem naar nieuw systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannus

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2004
Berichten
137
Maak met Norton Ghost regelmatig een backup van alle software incl. XP op c: naar een andere schijf met partitie f:. Beiden 50G groot. Ik ben nu bezig een nieuwe PC te bouwen en wil dezelfde software met XP daarop installeren. Heb met partition manager de schijf van het nieuwe systeem hetzelfde ingedeeld als het oude systeem en met het oude systeem een ghost (50G) daarop weggeschreven. Gaat deze schijf/partitie op het nieuwe systeem dan direct als een :c schijf werken ?
 
Dit gaat zo niet werken. Als je een ander moederbord hebt dan in je oude pc, dien je Windows geheel opnieuw te installeren.

Voor de rest zul je zelf ook nog de juiste drivers moeten toevoegen.
 
Nieuwe systeem is inderdaad heel anders, wel XP. Dus blijkbaar XP en alle software opnieuw installeren. Heel werk maar dat moet dan maar. Dan ga ik denken aan Windows7. Ik denk overigens dat veel van mijn oude software niet daarop draait maar heb gehoord dat je dan XP kan simuleren. Kan je je natuurlijk wel afvragen wat dan nog het voordeel is.
 
Zodra je windows 7 als XP kan laten draaien dan mag je mij een berichtje sturen , dan stap ik meteen over naar windows 7.

Zoals het nu is hoef ik geen windows 7 op mijn pc.
 
Jannes heeft het over de compatibilitymodus. Op de achtergrond gedraagt Windows 7 zich dan als windows xp/2000/vista. Aan de voorkant zie het gewoon uit als Windows 7. Dit is overigens een instelling die je per programma dient te maken en is vooral bedoeld voor oudere software die niet overweg kan met Windows 7.


En naar mij bescheiden mening is Windows 7 eindelijk eens een goed produkt, waar goed naar de gebruikers is geluisterd en waar het ook nog werkt. Maar dat is slechts mij mening.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan