XP met SP1a installeren of eest met slipstream sp3 inbakken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lutz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 jan 2001
Berichten
2.782
Ik heb een nieuwe harde schijf gekocht en moet XP nieuw installeren. Op mijn XP schijf is al met SP1a. Ik vraag mij af, hoe ik het snelste een courante SP kan installeren.

1e idee: ik installeer XP met SP1a, activeer de licentie, en na 25 keer opnieuw opstarten of zo wordt dan SP3 aangeboden om te installeren. Na een gezellige avond voor de computer zal dan XP courant zijn.

2e idee: ik installeer XP met SP1a, activeer de licentie. Ik download de stand-alone versie van SP3, en installeer deze. Verder laat ik de computer bijwerken en opnieuw opstarten en bijwerken en opstarten.

3e idee: ik probeer uit te zoeken hoe ik in mijn XP CD SP3 kan slipstreamen, en installeer dan deze versie van XP.

Persoonlijk vermoedt ik dat de tweede idee het snelste werkt. Maar is dat zo?
 
Hoi

Je hoeft idd alleen maar sp3 te installeren.

dus......;)
 
Laatst bewerkt:
Optie 2 is het snelste.

Wil je voor optie 3 gaan, download dan nlite. Hiermee kun je SP3 slipstreamen.
 
Je moet eerst SP2 installeren en dan SP3.
SP2 is nodig voor het Service Pack 3
 
Dat heb ik nog niet eerder gezien. Zie ook -> http://support.microsoft.com/kb/950717 . Staat niet bij de voorwaarden.

Dat zou overigens ook tegen de definitie van een servicepack zijn. Het zijn namelijk de verzamelde updates tot een bepaald punt in tijd. Dat is dus incl. voorgaande service packs.
 
Ok, ik was dus verkeerd :eek:

http://support.microsoft.com/kb/322389

In de link staat dus in: Als u Windows XP Service Pack 3 (SP3) wilt installeren, moet Windows XP Service Pack 1a (SP1a) of Windows XP Service Pack 2 (SP2) reeds zijn geïnstalleerd.
 
Ach ja hoe het ook zeit: download en instalatietijd ben je op alle manieren evenveel tijd kwijt.;);)
(en denk daar maar eens over na:d)
 
Ik heb het nu als volgt gedaan:

Windows XP SP1a installeren, SP3 standalone van USB stick geïnstalleerd, driver voor netwerk kaart geïnstalleerd, Windows geactiveerd, opnieuw opgestart. Nu draait even schijfcontrole. Verder heb ik al automatische updates aangezet, maar nog geen virus scanner geïnstalleerd.

En: je kan SP3 over SP1a heen installeren, zonder SP2 te installeeren...:thumb:

Correctie: je moet eerst activeren voordat je SP3 kan installeren. Vraag niet hoe ik dat weet...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan