XP met SP2 en GEEN netwerk zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

veentje

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2005
Berichten
19
Beste mensen,

Na diverse berichten met dievrse antwoorden te hebben bekenen kom ik er helaas nog niet uit.

Mijn situatie is als volgt :

ADSL met E-tech router.
2 pc's hangen aan deze router en kunnen hierdoor beide op het internet.

In eerste instantie had ik een perfect werkend thuisnetwerk met gedeelde bestanden en printers.
Na installatie van servicepakket 2 op beide computers kan ik wel een netwerk instellen maar je ziet de andere pc niet!

Beide pc's hebben een ander IP nummer evenals een eigen naam en er is 1 thuisnetwerk met een eigen naam geinstalleerd op beide pc's.

Ook wanner ik de windows firewall uitzet is er niks te zien.

Kan iemand mij in dit specifieke geval helpen?

Alvast bedankt
Jan
 
Beste Jan, Welkom op HelpMij !

Een truck om dit weer aan de gang te krijgen is als volgt:
Op beide pc's in apparatenbeheer de netwerkkaart de-installeren.
Pc geheel afsluiten en opnieuw opstarten.
Er wordt nieuwe hardware gevonden.
Stel je netwerk opnieuw in. (zie bijlage).


Werkt het nu weer?
 
Laatst bewerkt:
Per email binnen gekomen door veentje
Bedankt voor je snelle reactie.

Alle info die ik had gevonden heb ik reeds uitgeprobeerd.
Ik ga het nu proberen met het deinstalleren van de netwerkkaarten.

Je hoort het als het is gelukt (of niet..)

Gr
Jan
 
Beste Paul,

Ook na het deinstalleren en hernieuwde installatie van de netwerkkaarten zien ze elkaar niet.
Wellicht heb je (of iemand anders) nog een idee?

Groet,
 
Ja ik heb wel een idee,
installeer netbeui,
dat heeft de netwerkproblemen bij mij ook opgelost,
ik weet wel niet meer juist hoe het moet, je moet bepaalde bestanden van de windows cd kopieren en plakken in mappen in de windows map,
ik hoop dat iemand anders een url kan geven waar staat hoe het juist moet,

MVG O'neil
 
Geplaatst door veentje
Ook na het deinstalleren en hernieuwde installatie van de netwerkkaarten zien ze elkaar niet.

Had je toen SP2 firewall nog aan staan?

Doe dezelfde truck eens met de firewall en beveiliging volledig uitgeschakeld.

Ik heb nog een bijlage met netwerk info. Kun je die documenten eens nalopen, en vertellen wat het verschil is met jou netwerk?
Heb je tussen de pc's en de router straight kabel, of crossed?

Hoe zit je netwerk exact in elkaar?
Wat zijn je interne ip-nummers?
 
Laatst bewerkt:
SP2 firewall had ik uitstaan (bij de 2e pc gaat deze na het opnieuw opstarten automatisch weer aan...)

Nogmaals gedaan met de virusscanner van MC Afee ook uit.

Nu zie ik boven op de pc wel de pc staan van beneden maar zodra ik die aanklik krijg ik de volgende melding :

\\Gezin is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.

Kan het netwerkpad niet vinden.


Op de pc beneden is de andere pc niet te zien.

Mijn netwerk is als volgt : 2 pc's die aangesloten zijn op een E-tech router middels straight kabels conform jouw bijlage.

Verschillende computernamen en 1 werkgroepnaam.
Verschillende bestanden en printers staan als gedeeld aangegeven.
Ip nr's 192.168.1.100 resp. 192.168.1.103


Voor de installatie van SP2 werkte het netwerk perfect maar na de installatie van SP2 is het zoeken geblazen..
 
Ok, nogmaals proberen om de firewall uit sp2 uit te schakelen, en dan zonder herstarten het volgende uitvoeren.
(kopie uit 1 van de bijlagen)

Voeg in beide machines beide gebruikersnamen toe, met of zonder password.
Start / uitvoeren / control userpasswords2
geavanceerd / nogmaals geavanceerd / Gebruikers / Dubbelklik op de 1e gebruiker.
Plaats een vinkje bij "Wachtwoord verloopt nooit".
Eventueel naar wens andere vinkjes plaasten.
Herhaal dit voor elke gebruiker en op alle pc's.

Terug naar hoofdscherm (Start / uitvoeren / control userpasswords2).
Als je niet een password wilt typen tijdens het opstarten, haal dan het vinkje weg.
Toepassen.
Let op: Windows vraagt nu welke gebruiker er voortaan moet aanmelden met of zonder password!! Controleer of de juiste naam ingevuld staat !

Start alle pc's opnieuw op, en kijk of het netwerk goed functioneerd.
 
Laatst bewerkt:
Paul,

Jouw instructie gevolgd maar ik krijg het onderstaande bericht zodra ik bij GEAVANCEERD kom :

"Op deze computer is windows xp home edition geinstalleerd. Deze module kan niet worden gebruikt met die versie van windows. Als u lokale gebruikersaccount wilt beheren kunt u gebruikersbeheer in het configuratiescherm gebruiken.

Via deze weg heb ik de computernamen aangemaakt, met beheerdersrechten, dus maximale rechten.
Ondanks dit blijft het zo zoals ik in mijn vorige reactie heb beschreven....
 
Ik ben bang dat er toch iets mis is gegaan met SP2.
Heb je al eens een her-installatie overwogen?
Dan als eerste SP2, en daarna je netwerk instellingen gaan bekijken.
 
Paul,

Ik hoop dat je bedoelt alleen een herinstallatie van SP2 of bedoel je alles opnieuw??

Gr,
 
Alles :(

Alleen SP2 is niet mogelijk.
Als je die weer wilt downloaden of installeren van cd-rom, dan zal dat niet lukken, omdat microsoft ontdekt dat sp2 er al is.

En 1 voor 1 uninstallen van de verschillende punten is erg af te raden.

Helaas, alles opnieuw.
Maar dat is ook maar 1 avondje werk.
En je houdt er een frisse pc aan over.

Weet je hoe je een backup maakt van je documenten, mails en adresboek?
 
Hoi, ik heb hetzelfde probleem gehad als jou, ook m'n ip adressen werden niet automatisch toegewezen door de router. Zelfs na handmatig ingeven van het ip en subnet ( 192.168.1.102 / 255.255.255.0) kreeg ik nog geen verbinding met internet terwijl er wel verbonden wordt aangegeven. Dit alles na de her-installatie van sp2.
Er stond al eerder sp2 op maar dit was een update via windows update, nu heb ik een cd waar Xp met sp2 op staat en dacht lekker snel klaar te zijn:evil: niet dus.

Gelukkig had ik nog een image met sp1 en heb via windows update de sp2 binnengehaald en toen werkte alles na behoren :)

Het vreemde is dat bij 1 van m'n andere pc's wel alles goed werkte bij het installeren van de xp sp2 cd !

Misschien dat een pci netwerkkaart niet goed wordt ondersteunt door sp2 ? maar dat lijkt me stug.

mvrg
 
Paul,

Heb jij een handleiding hoe ik het beste back-up's kan maken? Van documenten en foto's lukt het nog wel aardig maar van het adresboek niet.

Zodra ik dat heb ga ik maar een avondje aan het werk....

Thanks
 
Tuurlijk. :)
Zie bijlage.
 
Laatst bewerkt:
Dank je!:thumb:

Ga het back-uppen en dan alles opnieuw installeren.
Je hoort het zodra het klaar is en hopelijk werkt het netwerk dan wel!

Groet,
 
goedemorgen.

heb je,je printer al gedeeld,en geinstalleerd staan op beide pc,s.
valt mij steeds op dat de pc,s in mijn netwerk elkaar eerder vinden.
succes
 
Ja, die staan gedeeld en geinstalleerd echter na installatie van SP2 zien de pc's elkaar niet meer dus dan wordt het lastig om ze opnieuw te installeren.

Groet,
 
Het opnieuw installeren is NIET gelukt. Als je de cd opstart krijg je een melding dat de software op de pc nieuwer is dan op de cd. Ook formateren lukt niet, zelfs niet via de boot emergency disk.

Ik heb wel op de cd van aindows xp gekeken en naast de optie voor installeren zit er ook een optie op voor extra windows onderdelen installaties. Als je die aanklikt kun je n.l. ook een vinkje zetten bij "andere netwerkservices voor bestanden en printers".

Na dit op beide pc's te hebben gedaan zie ik de pc's nu op de verschillende pc's!! Hiep Hoi....

Echter wanneer ik ze aanklik krijg ik nog steeds de melding dat het met de machtigingen niet goed zit.

Iemand suggesties?

Thnx
 
heb je netbeui al geïnstalleerd?
En zijn de instellingen van je firewall goed?
zet eventueel windows firewall en/of andere firewalls even af om te testen of het daar aan ligt.

MVG Oneil
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan