XP met SP2 en GEEN netwerk zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste O'Neil,

De firewall en de virusscanner staan uit.

Hoe installeer ik Netbeui?

Groet,
 
Ik heb nog een tooltje om onwillige windows versies te verwijderen.
Maar deze tool (zelf typen) haalt alle partities van je schijf af.
Dus als je backup op cd-rom staat is hij veilig, anders niet.

Daarna partitioneren, formatteren enz.
 
Laatst bewerkt:
Veentje,
netbeui installeer je als volgt : klik

met hoofdmap bedoeld men de map windows,
en die %cdrom% is de cd van windows,

Veel succes

MVG Oneil
 
Kan je per computer in een command-scherm "ipconfig /all" eens uitvoeren en de resutatn hier posten ?
 
O'neil,

bedankt. ik ga het proberen alhoewel het er niet helemaal duidelijk staat maar ik doe mijn best.

Paul,

Alweer bedankt :thumb:
Als het met de Netbui ook niet werkt dan zal ik via jou debug trachten alles opnieuw te installeren.

Maxscavenger:

Hopelijk is dit hetgeen je bedoelt.

Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Eigenaar>ipconfig/all

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: Jan
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype . . . . . . . . . . : peer-peer
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : lan

Ethernet-adapter LAN-verbinding 3:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
ASUSTeK/Broadcom 440x 10/100 Integrated Controller
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-E0-18-95-C1-D5
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.100
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 10.0.0.138
Lease verkregen . . . . . . . . . : donderdag 21 juli 2005 15:27:19
Lease verlopen . . . . . . . . . : vrijdag 22 juli 2005 15:27:19
 
Het installeren van NetBui is gelukt maar heeft nog niet het gewenste resultaat gehad.

Status : op beide pc's is de andere zichtbaar. Met de 1 kan ik sommige mappen benaderen van de andere pc. Omgekeerd kan dat echter niet aangezien de melding komt van "u ben niet gemachtigd".

Stapje bij beetje komen we verder maar het is er nog niet.

p.s.
Maxscavenger,

Kun je iets roepen over de config die ik heb meegestuurd op jouw verzoek?

Thanks
 
Ik heb juist hetzelfde probleem gehad,
toen heb ik uiteindelijk de pc waarlangs het niet wou lukken geformateerd, netbeui geinstalleerd etc.
en toen werkte het wel.

Er moet natuurlijk wel een oplossing zijn, maar niemand kon me die toen geven, ik hoop voor u nu van wel ;)
 
Ik ben op dit forum al diverse keren ditzelfde probleem tegengekomen en ook mij lukt het niet vanuit de tweede computer in de eerste computer te komen terwijl dat wel vanuit de eerste computer lukt. Mijn idee is dat het inderdaad met XP SP2 te maken heeft, maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat de enige oplossing is te formatteren, XP en SP2 (en al het andere) opnieuw te installeren en daarbij ook nog het programma Netbeui te installeren. Dat zou betekenen dat de installatie van SP2 bij heel veel computers niet goed is gegaan. Als iemand een simpelere oplossing heeft dan zou dat zeer welkom zijn.
 
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik zoek en zoek maar kom er niet uit. Hopeloos.
Ik kijk nog een tijdje en hoop de oplossing te vinden. Post ik hier natuurlijk....
 
Op windows.com heb ik iets gevonden wat het probleem beschrijft, dat betekent dat microsoft op de hoogte is van dit probleem, dus het is veel voorkomend. Bij mij heeft het in ieder geval niet gewerkt, misschien bij jou wel. Probeer het zou ik zeggen: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;318030
 
Het probleem is, bij mij in ieder geval en ik neem aan bij de anderen ook, dat de computer de gateway,de router dus niet meer ziet. Dat kun je controleren onder netwerkverbindingen.
Daar moet de Gateway te zien zijn. Dat is ie dus niet meer bij mij.
Als je achter de Computer kijkt behoort er een lichtje van de netwerkkaart te knipperen, Dat gebeurt ook niet.
Dan lijkt het een hardwarefout maar dat is het niet. Ik heb nog een twede systeem met een andere ook XP Pro met SP2 geinstalleerd en daar werkt alles perfekt.
Ik heb me rot gezocht en geprobeerd vandaag, maar het lijkt uitzichtloos. Heb nogmaals XP eroverheen gegooid zonder resultaat.
 
Weet je 100% zeker dat je geen abel breuk hebt?
Al eens geprobeerd deze om te wisselen?

Andere poort op je router?
 
Je moet voor de gein is in google intikken: mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Ik ben bang dat ik nog wel effe bezig ben met lezen en proberen.
 
Nou het werkt hoor. Ten eerste heb ik beide computers dezelfde naam en wachtwoord gegeven, ten tweede heb ik in het register iets veranderd, waarna ik alles kon zien, wijzigen en printen van en naar beide computers. De waarde die in het register gewijzigd moet worden staat in: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa. Daar staatnb g: restrictanonymous en restrictanonymoussam, die allebei de waarde 0 moeten hebben. Hierna opnieuw opstarten. Zie eventueel http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1051102. Uiteraard moet de firewall (ik heb Zonealarm) de boel doorlaten, maar dat spreekt voor zich. Ik hoop dat iemand er iets aan heeft. Succes allemaal.
 
Nou Marco, ik ben er zojuist ook uitgekomen en plaats hier mijn manier:

Ik heb de computer in veilige modus opgestart. Dan Apparaatbeheer- Beeld verborgen- apparaten weergeven. (in mijn geval komt dan pas mijn realtek netwerkkaart tevoorschijn) Daar heb ik de stuurprogramma's opnieuw van geinstalleerd vanaf diskette. Ik startte op en het werkte.

Ook heb ik nog de wizard hardware laten draaien in veilige modus. Of dat er iets aan toe bijgedragen heeft weet ik niet.
 
Mocht het ooit weer fout gaan, dan zal ik zeker jouw manier ook proberen. Het blijft wel vreemd, dat veel mensen hier last van hebben en dat microsoft hier van op de hoogte is, er zelfs een mogelijke onvolledige oplossing voor heeft en dat er zoveel manieren zijn om het werkend te krijgen.
Groet
 
Ik zal jouw werkwijze ook opslaan in een kladblokbestand, Marco.
Het beste verder.
 
Mannen,

Na mijn vakantie weer terug op het net en ik zie dat een hoop mensen hebben gereageerd. De diverse tips zal ik zeker gaan uitproberen aangezien de status op dit moment nog zo is dat ik met 1 computer (beperkt) sommige mappen kan inzien en bij de andere computer alleen de andere kan zien en verder niets....

Groeten,
Jan

ps :maxscavenger, ik heb op uw verzoek het e.e.a. opgestuurd maar heb geen reactie ontvangen wat u hier nu precies mee kan. Indien mogelijk zie ik uw reactie nog graag tegemoet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan