XP met windows 7 gerepareerd. Dual boot weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Addepat

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2004
Hallo,

Ik heb dus XP met windows 7 op een harde schijf.
Kreeg problemen met de grafische drivers en heb XP trachten te repareren.(Probleem betsaat nog steeds). Maar nu zijn de opstartopties verdwenen, geen mogelijkheid om op Windows 7 op te starten.

Wat te doen. Ik heb van alles opgezocht en gedaan maar niets lukt.

Iemand een suggestie?

Bedankt.

wat zijn de commands die je hebt gebruikt?....en heb je wel goed op gelet op welke schijf je deze commands heb losgelaten?

Ik heb het misschien niet goed geformuleerd. Ik heb de oude installatie geupgrade met de repairfunctie.:)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Maar nu zijn de opstartopties verdwenen, geen mogelijkheid om op Windows 7 op te starten.

dat wijst er waarschijnlijk op dat de mbr beschadigd is

probeereens op te starten met de installatie cd en dan de volgende commando's

fixboot

fixmbr

kijken of je de keuze menu dan weer terug krijgt

Dat durfde ik eigenlijk niet te proberen, omdat het risico's in hield, dacht ik. Nou dan ga ik er toch maar voor...

Heb ik al geprobeerd. Werkt niet . Hij geeft aan dat ik hem alleen onder Windows 7 kan uitvoeren. Ik heb er nu een oude schijf bij gezet met XP erop. Ik zal het via deze XP nog een keer proberen...

Niet gelukt dus. (Works only in Windows 7 environment) Hij geeft aan dat hij de bootloader niet kan laden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi !

Uiteraard moet je 'm in Win 7 uitvoeren !

Als er Win XP op staat vind EasyBCD 'm gegarandeerd.

Toch niet ?

Opstarten van de Win XP-CD, kiezen voor R(epair), achter de prompt trommel je:

fixboot

fixmbr

exit.

Je PC start nu op in XP.

Herhaal bovenstaande met de Win 7 DVD, kies voor reparatie, kies voor command-prompt.

Nu de volgende commando's:

bootrec /fixboot

bootrec /fixmbr

Exit.

Nu zie weer het gewone dual-boot keuze-menu.

Greetz,

Harry.

Ja, maar het probleem was dus dat ik niet in Windows 7 kan komen! Lees mijn eerste berichtje.
XP krijg ik niet gerepareerd waardoor ik ook daar niet in kan komen.
Na een tweede poging XP te repareren, start windows telkens opnieuw op als hij op het blauwe scherm komt met de cursor.

Dus mijn vraag is nu? Hoe kan ik de setupfiles verwijderen. Waar zitten deze en volgende vraag waar zitten de grafische drivers, omdat ik denk dat deze de oorzaak zijn van alles.

Ik heb er een oude XP systeemdisk zojuist in gezet, dus kan via de verkenner nu het een en ander veranderen.

Inmiddels heb ik met de windows 7 disk geprobeerd de opstart te herstellen, dat lukte. Maar door opnieuw de XP repair te doen verdween deze natuurlijk weer. Maar dat probleem weet ik nu dus op te lossen.

Bedankt voor de antwoorden zover!

Laatst bewerkt:
Hoi !

Als je de graka-drivers handmatig geinstalleerd hebt staan ze gewoon bij de geinstalleerde software.

Zowel ATi- als nVidia zetten beiden een map in de root van de C-schijf.

Set-up files etc haal je eenvoudig weg met CCleaner.

Maar of daar je probleem ligt ???

Greetz,

Harry.

Ok, bedankt Harry,

Ik ga je suggesties proberen.

Maar werkt CCleaner vanuit een ander XP omgeving om de setupfiles van XP op een andere schijf op te ruimen??

Laatst bewerkt:
Hoi !

Yep !

Staat bij mij op 1 schijf, maar gebruik 'm op 3 schijven.

Greetz,

Harry.

Harry, moet je me toch even vertellen hoe ik die installatiebestanden van die ander schijf kan verwijderen met CC cleaner?

Hoi !

Eerst gewoon schoonmaken kiezen, dan register opschonen, dasarna nogmaals cleanen.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Sorry, maar ik moet eerst het topic downloaden om me jopuw probleem te herrinneren, en ben vandaag te druk.

Zal straks nog even kijken.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan