XP minimaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

hannek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mei 2005
Heeft er iemand ervaring met het zo minimaal mogelijk (dus zo weinig mogelijk Mb's) installeren van XP? We hebben al geprobeerd met nLite er zoveel mogelijk uit te gooien maar de installatie was daarna nog steds te groot. Graag een gouden tip.

Hannek

Gouden tip? Geen windows XP gebruiken...
Als je een besturing systeem wil hebben dat weinig schijfruimte inneemt, neem dan oudere windowsversies of linux. XP is nu eenmaal groot gemaakt om te kunnen doen wat XP kan...

hoe groot is die dan nu wel? bij mij is die 2,62 gigabyte: vers geinstalleerd:) wrom wil je die wel kleiner houen? soms is het beter om enkele dingen er op te laten staan. wees voorzichtig met dingen te verwijderen van windows

Bij mij valt het dan heel erg mee:D
Bij mij is het ''maar'' 1.56 gig:confused:

EDIT: System32 is bij mij 629 mb

kheb natuurlijk ook een heleboel drivers staan:p(system32=636 mb:p) ik zie hier ook een map met softwaredistribution staan van 0,5 gigabyte:o kent iemand dit en zou ik deze mogen verwijderen?

1,56 is tog het minimum? jij hebt SP2 zeker niet geinstalleerd:p die neemt ook meer als een halve giga in, nuja, kheb 2 partities: 1 met windows en progjes(10 gigabyte waarvan 5,2 bezet) en 1 van 66,6(21,4 bezet met een vuilbak van 2,5 giga:p)

ahem, 780 Mb, dat is alles wat er op mijn c: staat behalve een downloads map en unreal tournament (heb geen andere schijven)
Dat is windows xp sp2 bewerkt met winlite, het ziet eruit als windows 2000 (dus grijze balken)
Ik gebruik het systeem voor downloaden.
Ik heb namelijk maar een 10 gig hd erin zitten :)

mvg

db

Geplaatst door hannek
Heeft er iemand ervaring met het zo minimaal mogelijk (dus zo weinig mogelijk Mb's) installeren van XP? We hebben al geprobeerd met nLite er zoveel mogelijk uit te gooien maar de installatie was daarna nog steds te groot. Graag een gouden tip.

Hannek

Zou je ons je PC configuratie even kunnen vertellen. Dan weten we tenminste wat je HD capaciteit is.

Geplaatst door skelle
1,56 is tog het minimum? jij hebt SP2 zeker niet geinstalleerd:p die neemt ook meer als een halve giga in
Ik doe nog even een toelichting. Ik heb mijn computer nu een week of vier. Alles was al geïnstalleerd. Service pack 2 ook:confused:
Ik heb ook geen winlite. ''Gewoon'' windows xp pro SP2.

kga ook es kijken om uit te kuisen, maar ik denk dat ik wat teveel systeemherstel heb ingeschakeld, ik vermoed namelijk dat die in mijn windows map wordt gemaakt:confused: op mijn windows schijf heb ik alleen de volgende dingen staan: documents and settings, program files en windows. (alle verborgen bestanden worden weergegeven) geen enkel ander bestandje of map

wat je het beste kan doen als je met nlite aan de gang gaat is een originele win xp cd naar de hd kopieren, vervolgens die een keer kopieren zodat hij er twee keer staat. dan aan de gang gaan en gweoon bij alles wat je tegenkomt de omschrijving lezen en als je dat wilt weglaten. vervolgens brandt je de uiteindelijke windows op een cd rewriteable en die instaleer je dan op de "zuinige" computer.
TIP: bewerk de windows cd dus op een andere computer dan waar je het wilt instaleren.

als je dan merkt dat windows niet goed werkt gooi je het er meteen weer vanaf en maak je weer een andere cd, let er dan wel op dat je weer een kopie maakt van de eerste kopie, want nlite bewerkt de bestanden in de mappen die je gebruikt.

db

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan