xp muurvast, geen muis, geen toetsenbord.

Status
Niet open voor verdere reacties.

michiel272

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2002
Goedemorgen,

De acer laptop van mijn zoon heeft het volgende probleem:

Hij start op, en blijft bij scherm waar wachtwoord ingevuld moet worden staan.

Het toetsenbord, touchpad en extra aangekoppelde muis doen niets meer.

Kan dus niet verder xp in om te kijken wat er mis is.

Ook opstarten via een bootcd lukt niet, omdat ik de keus moet maken tussen opstarten via hd of cd, maar ook daar reageert toetsenbord niet meer. Ook drukken op F2 om het bios in te komen lukt niet.

In mijn ogen een echt serieus probleem.....!

Wie heeft er een tip?

Alvast dank voor de moeite.

Michiel

Zonder CD starten en vanaf het aanzetten op F8 drukken levert geen veilige modus op?

Daarnaast: dit soort problemen ontstaan zelden "zomaar", m.a.w. wát is er direct aan dit euvel voorafgegaan wat door een user is gedaan (hardwarematig / softwarematig)?

Via F2 kom ik in keuzemenu om windows in bv veilige modus op te starten.
Echter, de muis noch het toetsenbord stellen mij in staat te kiezen. Automatisch begint xp dan na ongeveer 30 sec weer verder te gaan in de normale modus.

Het probleem zou ontstaan zijn tijdens een spelletje op www.spele.nl, waar java bij nodig was.

Michiel

Maar wát gebeurt er als je vanaf moment 0 (stroom erop) op de F8 drukt.............. en blijft drukken?

Stroom eraf, stroom erop, aan knop in gedrukt en daarna constant op F8 gedrukt.

Eerst krijg ik 2 sec het ACER scherm, daarna normale opstart windwos xp, tot en met het scherm: klik op gebruikersnaam om te beginnen. Muis, touchpad en toesten doen dan niets, zodat ik ook niets kan invoeren (wachtwoord)

Als je echt vanaf moment 0 op de F8 drukt en 2x per seconde drukt en blijft drukken, dan moet de veilige modus starten (de machine kán niet anders want het is een dom ding en F8 betekent dat íe moet starten in de veilige modus)

Ok, nu, na wat langer stroom eraf gehad te hebben, jouw instructies herhaald.

Kom nu in het "dos-scherm" waar gezegd wordt dat windows niet normaal kan opstarten, en ik de keus heb om in bv veilige modus op te starten. De keus kan ik echter niet maken omdat toetsenbord niet reageert.
Automatisch start hij dan na 20 a 30 sec opnieuw normaal op in normale modus.

Ook het losse usb toestenbord geeft geen reactie. Pfff

MI is enige oplossing het BIOS in te komen, maar hoe zonder reactie van een toetsenbord...?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan