xp naar 98 terug, maar cd speler werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

djeric

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
hallo.

ik wil van xp naar windows 98 maar het wil niet echt lukken. ik heb een cd rom van xp maar de cd rom speler leest de cd niet vanuit boot, (heb 2 cd rom spelers die standaard ingesteld staat leest hem niet) ik kan de andere cd rom speler niet veranderen waaruit hij wel kan lezen. ik kan deze niet vinden waar wijzig ik dat hij vanuit de andere cd rom speler leest in de bios menu???

ik wil de pc opstarten vanuit de andere cd rom speler, hoe wijzig ik deze speler? standaar is dat geloof ik (d) dus wil ik bv (e) gebruiken. maar hoe wijzig ik het?????:confused:

Gewoon in je bios gaan "f2" of "del" afhankelijk van het model. Daarna moet je zoeken naar een optie "Boot sequence", staat ook afhankelijk van de biosversie onder een ander submenu. Gewoon ff alle opties doorlopen en zoeken totdat je deze tegenkomt :)

Gewoon in je bios gaan "f2" of "del" afhankelijk van het model. Daarna moet je zoeken naar een optie "Boot sequence", staat ook afhankelijk van de biosversie onder een ander submenu. Gewoon ff alle opties doorlopen en zoeken totdat je deze tegenkomt :)

ik zal kijken.

ik probeer als het nog niet lukt.

evt een andere cd rom speler uit te schakelen dmv de stekker eruit te halen,

lastig als er 1 niet werkt die standaard ingesteld staat.

de cd rom speler word wel herkent, maar gaat niet open of dicht.... lijkt wel of ie op de rails ergens vast blijft zitten.

maar goed kijken weer wel, je hoort me weer.....

ik zal kijken.

ik probeer als het nog niet lukt.

evt een andere cd rom speler uit te schakelen dmv de stekker eruit te halen,

lastig als er 1 niet werkt die standaard ingesteld staat.

de cd rom speler word wel herkent, maar gaat niet open of dicht.... lijkt wel of ie op de rails ergens vast blijft zitten.

maar goed kijken weer wel, je hoort me weer.....

ok het is opgelost nu

heb uiteidelijk toch de cd rom speler afgekoppeld, en jawel hoor nu pakte hij probleemloos de xp cd. maar heb de cd rom speler niet kunnen wijzigen omdat deze niet in het rijtje voor kwam :?:

heb gelijk ff de cd rom speler gevet en nagekeken volgende keer is kijken of hij wel werkt. heb nu in iedergeval xp eraf en alles gefromarteerd + fdisk gedraait etc... dus op naar 98! (beter voor oudere pc's)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan